162 милиона зрители в цял свят са гледали "Евровизия"

Шоуто попадна и в топ 20 на българската класация за най-гледано съдържание в YouTube

Новини
18:21 - 25 Май 2023
1817
162 милиона зрители в цял свят са гледали "Евровизия"

Общо 162 милиона зрители в цял свят са проследили конкурса „Евровизия“ тази година, състоял се на 9, 11 и 13 май в Ливърпул. Финалът, който беше спечелен от шведската поп звезда Лорийн, постави своеобразен рейтингов рекорд във Великобритания със среден рейтинг от 10 милиона, съобщават от Entiendo. 

Над 88% от зрителите в Норвегия, 85% от зрителите във Финландия и 82% от зрителите в Швеция са проследили финала. Представителите на трите държави бяха фаворити за победата и постигнаха високи резултати в крайното класиране, влизайки в топ 5.

Над 50% от зрителския пазарен дял са отбелязали и обществените телевизиите в Армения, Белгия, Кипър, Хърватия, Израел, Литва и Словения. Конкурсът се оказва много популярен сред

зрителите до 30-годишна възраст, с над 50% пазарен дял в тази възрастова група.

Темата за „Евровизия“ се превърна в голям хит, в социалната мрежа TikTok, където в рамките на две седмици над 105 милиона уникални потребителя са проследили съдържанието в официалния профил на конкурса. Видео съдържание с официалния хаштаг #Eurovision2023 отбелязва над 4,8 милиарда гледания. Близо 8 милиона зрители са проследили на живо финала в YouTube, като

шоуто попадна и в топ 20 на българската класация за най-гледано съдържание на сайта за видео споделяне. 

Освен с високи рейтинги, тазгодишното издание на конкурса може да се похвали и с успешно представяне в музикалните класации. Песента победител Tattoo, в изпълнение на Лорийн, достигна второ място в официалната музикална класация във Великобритания, първо място в 11 държави в Европа, сред които Нидерландия, Австрия, Белгия, Гърция и Швеция, както и още 7 класирания в топ 5. Песните на Норвегия, Финландия, Израел, Италия и Великобритания също превзеха музикалните класации и две седмици след финала на конкурса продължават да са сред най-слушаните песни в Spotify и Apple Music.

Изданието през 2023 година беше белязано и от сериозно медийно отразяване, като са отбелязани над 150 000 публикации в медиите, сред които Би Би Си, „Ню Йорк таймс“, „Билборд“, „Ролинг стоун“, Си Ен Ен, „Гардиън“, „Варайъти“.