2 500 сигнала само за месец на Националната телефонна линия за деца

От тях 119 са за непълнолетни в риск

Новини
12:38 - 11 Декември 2022
2526
2 500 сигнала само за месец на Националната телефонна линия за деца

Само за месец ноември обажданията към Националната телефонна линия за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето(ДАЗД) са над 2500.

Подадени са 119 сигнала за дете в риск, като най-много от тях – 40, са за пренебрегване, 38 са за упражняван физически и психически тормоз над дете, съобщават от ДАЗД. 

Общо 750 са проведените консултации, от тях 129 са с момичета, а 141 – с момчета. Запазва се тенденцията най-обсъжданата тема от децата да е взаимоотношенията помежду им и в семействата им, добавят от ДАЗД.

Консултации във връзка с родителски конфликти също са проведени на телефонната линия за деца. Три са подадените сигнали за такива конфликти. 

След броени дни предстоят едни от най-обичаните и чакани празници, които носят радост на всички ни. Нека възрастните да бъдем отговорни и да не превръщаме децата в заложници на нашите решения, защото практика показва, че празничните дни често се превръщат в арена на родителските конфликти и винаги е за сметка на децата, призовават от ДАЗД.

Консултантите на Националната телефонна линия за деца 116 111 са на разположение 24 часа в денонощието и са насреща за всеки, който има необходимост от разговор и подкрепа. Освен децата и възрастните трябва да се научим да говорим за емоциите си, за да не взимаме неправилни решения под тяхно влияние, напомня д-р Теодора Иванова, председател на ДАЗД.

Във връзка със зачестилите в последните години случаи на родителски конфликти, под ръководството на ДАЗД се изготви Механизъм за работа и сътрудничество между институциите по случаи на деца, въвлечени в родителски конфликти, напомнят от агенцията. 

Националната телефонна линия за деца се управлява от ДАЗД вече 13 години. Линията е хармонизиран европейски телефонен номер. Чрез нея децата и възрастните, които са загрижени за тях, могат да бъдат изслушани, консултирани и подкрепени от доказани професионалисти анонимно, безплатно, 24 часа, 7 дни в седмицата. 

От началото на годината до 25 октомври обажданията на Националната телефонна линия за деца бяха над 23 хиляди.

От юни 2021 година, ДАЗД е официален член на Глобалната мрежа от национални телефонни линии за деца – Child Helpline International (CHI), която е представена в 139 държави и има 166 членове.