350 минути закъснява влакът Варна – София!
Снегът парализира жп движението в Северна България
Движението на влаковете в страната в няколко участъка на страната е прекъснато поради тежката метеорологична обстановка довела до силни снегонавявания, паднали дървета и далекопроводни стълбове от електропреносната мрежа, вследствие на което е прекъснато захранването на контактната мрежа.
Към този момент е преустановено движението по направлението:
- София-Мездра-София в участъците Зверино-Мездра, Лакатник-Елисейна и Реброво-Своге;
- Руска бяла-Враца;
- Копривщица-Антон;
- Стражица-Славяново;
- Червен бряг-Роман-Мездра;
- Самуил-Висока поляна-Хитрино.
Други влакове се движат с огромни закъснения или престояват по гарите, става ясно от съобщения на националния жп превозвач. Рекордно е закъснението на влака от Славяново - 545 минути!
Екипи на Национална компания „Железопътна инфраструктура” работят по разчистване и възстановяване на електрическото захранване в контактната мрежа в участъците с прекъснато движение.
Влаковете, които вече са заминали от началните си гари, но не могат да преминат в участъците на прекъснатото движение, престояват в различни гари, за да им бъде осигурено подаване на захранване за осигуряване на отопление във вагоните.
Поради влошени атмосферни условия пътническите влакове №50113 София - Благоевград пристигащ в Благоевград в 13:22 ч. и пътнически влак №50112 Благоевград – София, заминаващ от гара Благоевград в 14:10 ч., се отменят.
Бързият влак №2601 по направление Горна Оряховица - Варна, заминаващ в 11:05 ч. се обединява с бързия влак със задължително запазено място № 2611 София - Варна, заминаваащ от гара Горна Оряховица 14:10 ч.
Бързият влак Бургас – София през Карлово е отклонен през Пловдив и се очаква да пристигне в София около 13,40 ч.
Отменени са влакове по направленията Карлово – Карнобат, Карнобат – Бургас, Мездра – Бойчиновци, София – Лакатник, Плевен – Враца, Левски – Троян, Левски – Свищов, Копривщица – Банкя, Червен бряг – Мездра.
Поради динамичната обстановка националният железопътен превозвач призовава своите клиенти да се информират предварително при планиране на своето пътуване, да търсят съдействие от персонала във влака в случай на забелязани нередности като например: незатворени преходни врати, липса на отопление във вагоните или възникнали принудителни престои.