9 храни за бистър ум

Месото, ядките и зеленчуците ще ни опазят с буден разсъдък до дълбока старост

Здраве
10:15 - 18 Март 2019
933
9 храни за бистър ум

Бистрият и бърз ум се постига не само с ежедневна тренировка с книжка в ръка, но и с правилен хранителен режим. Не е тайна, че някои храни имат способността да подпомагат ума и да улесняват работата на мозъка. Освен това говорим за дарове от природата, които се намират лесно на всеки пазар. Ето какво да похапвате, ако искате по-дълго да сте с ума си:

Червено месо
Червеното месо – свинско, телешко, конско, от дивеч, е отличен източник на витамин B12, който е жизненонеобходим за функционирането на мозъка. Хората с високи нива на този витамин показват по-добри резултати на мозъчната активност спрямо онези, които не хапват месо.


Раци

Порция раци съдържа големи количества фениланин – аминокиселина, която помага производството на допамин, мозъчностимулиращ адреналин, норадреналин и хормони на щитовидната жлеза, които пък влиза в битката с Паркинсон.


Здравословни мазнини
Здравето на мозъка зависи и от „добрите” мазнини. Те се откриват в маслото, маслините, органичния зехтин и ядките като орехи и макадамия. Здравословните мазнини дават сили на мозъка, ускоряват неговата активност и помагат да научим по-лесно нови неща.


Боровинки

За антиоксидантите в боровинките е доказано, че подпомагат обученето, мисленето и паметта, като намаляват стареенето на мозъка. Освен това са сравнително бедни на фруктоза, което ги прави идеални за консумация.


Орехи
Орехите са извор на омега-3 мастни киселини, природни фитостероли и антиоксиданти, които доказано забавят стареенето. Освен това вкусните ядки насърчават мозъчната функция.


Броколи и карфиол
Броколите и карфиолът са сериозни източници на холин - витамин B, които играе основна роля за развитието на мозъка. Приемът на холин доказано помага умствената активност, когнитивната функция и ученето, затова броколите и карфиолът са прекрасна храна за учениците.


Къpи
Къpитo cъдъpжa куркума – посправка, която от своя страна разполага с противовъзпалителния антиоксидант куркумин, който забавя натрупването на разрушителни вещества в мозъка и предпазва от Алцхаймер, като дори подпомага паметта.


Нахут
Нахутените зърна са едни от най-добрите източници на магнезий. Магнезиевият цитрат пък улеснява мозъка да предава по-бързо съобщения към кръвоносните съдове, което позволява по-голям приток на кръв към мозъка, като така разсъждаваме по-бързо.


Целина

Целината е богат източник на лутеолин – съединение, което успокоява възпаления на мозъка - основната причина за остаряване на невроните. Лутеолинът също така е свързан и с по-бавна загуба на паметта в дълбока старост.