Айде, бе: До 2030 г. довършват АМ „Хемус“ и „Рила“, почват „Черно море“

Представиха Проект на Стратегия за развитие на пътната инфраструктура за периода 2024 - 2030 г.

Новини
12:16 - 10 Април 2024
6351
Айде, бе: До 2030 г. довършват АМ „Хемус“ и „Рила“, почват „Черно море“

Проектът на Стратегия за развитие на пътната инфраструктура за периода 2024 - 2030 г., който предстои да бъде представен, е разработен в посока осигуряване на планирана, свързана и безопасна пътна мрежа в България, съобщи инж. Ясен Йорданов, председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" на конференция "Минало, настояще и бъдеще на пътната инфраструктура в Република България".

Форумът е в рамките на честването на 30 години от основаването на Камарата.

В документа е направена анализ и оценка на актуалното състояние на републиканската и общинската пътна мрежа и включва рекапитулация на извършените дейности в периода 2016 - 2022 г. С цел поддържането на технико-експлоатационните качества на съществуващата пътна инфраструктура, модернизацията ѝ и развитието на нови трасета, както и изпълнението на национални стратегически и европейски посоки на развитие, проектът на стратегия очертава рамка за постигане на търсените резултати, каза Ясен Йорданов.

С разработването на стратегията е изготвена и средносрочна оперативна програма, която е в унисон с дългосрочната визия за развитие на републиканската пътна мрежа и в краткосрочен план –

до 2030 г., се предвижда довършване на всички хоризонтални трасета от магистралите "Хемус" и "Рила", стартирането на магистрала "Черно море",

а в бъдеще с хоризонт след 2030 до 2050 г. да бъдат развити всички вертикални основни магистрални комуникации, които биха дали истинска и пълна свързаност на България, каза Йорданов.

АМ „Рила“ е байпас между магистралите „Струма“ и „Тракия“ 

По думите на председателя на пътната агенция, за да се преодолеят предизвикателствата в пътния сектор, е важно да се използват възможностите за подобрение и разширение, както и да се направи оценка на сегашното състояние на пътната мрежа, да се идентифицират основните затруднения. Трябва да се определят стратегическите приоритети, включително да се поставят ясни цели и задачи,

нужно е приоритизиране на пътните проекти на базата на икономически, социални и екологични критерии

и интегриране на устойчиви практики в планирането на пътната мрежа, смята Йорданов. По думите му от съществено значение за ефективното стратегическо планиране е предвиждането на бъдещите тенденции и предизвикателства, свързани с технологичния напредък, устойчивия транспорт, адаптирането към изменението на климата и ограниченията във финансирането.