Айде, бе! H&M обвини топлото време за слабите продажби през септември

През последните месеци се увеличават кражбите от магазините на търговеца

Новини
13:46 - 27 Септември 2023
5270
Айде, бе! H&M обвини топлото време за слабите продажби през септември

Модната верига "Ейч енд Ем" (H&M) обяви днес, че необичайно топлото време в много европейски страни е отложило началото на есенното пазаруване, заради което продажбите ѝ са се понижили през септември.

Същевременно намаляването на разходите е помогнало на компанията да увеличи тримесечните си продажби, предаде Ройтерс.

Септемврийските продажби на "Ейч енд Ем" отчитат спад с 10 процента

на годишна основа, изчислено в местни валути. Същевременно най-големият ѝ конкурент - испанската "Индитекс" (Inditex), компанията майка на "Зара" (Zara - "Сара" на испански), обяви увеличаване на продажбите с 14 процента между 1 август и 11 септември.

Акциите на шведската компания в ранната търговия днес обаче поскъпнаха с 5 на сто, тъй като печалбата ѝ през месеците юни-август е скочила до 4,74 млрд. крони (431 млн. долара) спрямо 902 млн. крони година по-рано, която обаче включваше еднократен разход от 2,1 млрд. крони заради изтеглянето от руския пазар.  Компанията освен това се придържа към целта си за увеличаване на оперативната печалба до 10 процента догодина.

Програмата за свиване на разходите продължава "с пълна скорост", допълни търговската верига.

През 2022 г. маржът на печалбата беше 3 на сто, а през третото тримесечие е достигнал 8 на сто спрямо 2 на сто през същия период на миналата година.

"Ейч енд Ем" посочи също, че този месец се е върнала на "ДжейДи.ком" (JD.com) - една от най-големите платформи за електронна търговия в Китай, след продължително отсъствие заради обвинения за нарушения на човешките права в китайския район Синцзян. Компанията се върна на платформата "Тимол" (Tmall), която е част от конгломерата "Алибаба" (Alibaba), миналата година.

Главният финансов директор на "Ейч енд Ем" Адам Карлсон обаче предупреди, че

през последните месеци се увеличават кражбите от магазините на търговеца и се търси решение на проблема.

Това е особено голям проблем в САЩ и компанията се готви да предприеме мерки срещу него, като например засилена охрана в магазините, допълни главният изпълнителен директор Хелена Хелмерсон.