АПИ се похвали с ускорен строеж на "Хемус"

Вчера лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов комнетира спрените проекти за разширяване и ремонт на пътища у нас

Новини
13:09 - 03 Август 2024
1744
АПИ се похвали с ускорен строеж на "Хемус"

С ускорени темпове продължава изграждането на участъци от първите три лота от автомагистрала „Хемус“. За това информират от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Участък 1 е с дължина близо 15 км и включва отсечката от Боаза до пресичането на пътя Луковит-Угърчин, включително п. в. „Дерманци“. Строително-монтажните дейности в отсечката са изпълнени приблизително на 68%. Завършени са подлези и надлези при 88-и км, 89-и км, 95-и км и 96-и км. В момента се работи по укрепване на откоси, по мостовете и другите големи съоръжения по трасето, на места се полага и циментова стабилизация. Изпълняват се дейности по изграждане на колекторна система, каломаслоуловители и дренажни блокове. Голяма част от инженерните мрежи са завършени, предстои завършване на каналната мрежа, външното функционално осветление на п.в. „Дерманци“ и захранването на трафопост, съобщават от АПИ.

От Агенцията допълват също, че 30 на сто от дейностите в Участък 2 от магистралата са изпълнени. Отсечката, която започва от края на пътен възел „Дерманци“ (пресичане с път ІІІ-307) и достига до пресичането с път ІІІ-3005, включително пътен възел „Каленик“, е с дължина близо 19 км. Земните работи по директното трасе са изпълнени приблизително на 50%. Извършват се дейности отводняване, настилката, бетонови, кофражни и армировъчни работи. Подготовката за строително-монтажните работи по пътните възли „Угърчин“ и „Каленик“ е изпълнена на близо 80 на сто и са почти завършени, посочват от АПИ.

В участък 3 - от края на п.в. „Каленик“ до пресичането с път II-35, включително п.в. „Плевен“ напълно е завършена реконструкцията на оптични и телекомуникационни кабели, както и реконструкция на водопровод, при 138-и км, част от проекта. Масивните бетонови и стоманобетонови конструкции на съоръженията на 133-и км и 135-и км са реализирани на около 80%. Активно се изпълняват земните и асфалтовите работи по основното трасе, както и отводняването, бетонови, кофражни и армировъчни работи, информира Агенцията. 

Напредва изпълнението и на строително-монтажните дейности, които се извършват на трасето „Ботевград-Мездра“. В подлеза на п. в. „Мездра“ /при км 161+665/ се демонтира железният път и траверсите от трасето на жп линията Мездра – Руска Бела, а контактната мрежа е изцяло премахната. Дейностите по съоръжението са част от модернизацията на път I-1 Мездра – Ботевград в участъка от 161-ви до 194-ти км. В края на юни бяха възобновени дейностите по доизграждането на пътните възли на две нива – „Мездра“, „Дърманци“ и „Ребърково“, сочи още информацията. По надлеза над железопътната линия при п.в. „Мездра“ е премахнат асфалтобетона и изравнителния бетон. Новата пътна плоча е готова и се изграждат тротоарните блокове. Съществуващите 2 съоръжения са разрушени. Работи се по изкопа за фундаментите. Пътната основа е премахната и се извършват изкопни работи по директно трасе и по пътните връзки, уточняват от АПИ. Оттам допълват, че долното строене на п.в. „Дърманци“ е завършено. В момента се работи по изграждането на колони и ригели, изпълняват се изкопни и насипни дейности, а съществуващият асфалтобетон е разрушен. Изгражда се пътната връзка за с. Дърманци и водостоци.

В участъка от 171-ви км до 175-и км се работи по големите съоръжения. В района на 172-ри км е предвидено изграждане на два моста, като единият е завършен, а вторият е на етап строителство на тротоарни блокове включително. Монтирани са еластични огради и парапети. Положено е защитно покритие по всички открити бетонови повърхности. Строителните дейности в отсечката между Мездра и Новачене /от 161-ви км до 175-и км/ са изпълнени на 67%. Дейностите по лот 1 - отсечката от 175-ти км до 194-ти км, от модернизацията на път I-1 Мездра – Ботевград са изпълнени на близо 73%. В момента се работи по 4-ри големи съоръжения, това са мостовете при 181-ви км, 182-ри км, 175-и км и 176-и км. Извършва се корекция на речно дере при 180-ти км, изпълняват се и редица малки съоръжения - водостоци и подпорни стени, както и дренажи и отводняване. На места се полага долна асфалтова смес, информират още от АПИ. 

Участъци 4, 5, 6 и 9 на магистрала „Хемус“ са теренно осигурени и се предвижда строителството им да започне до края на 2024 г. Трасето е от връзката с пътя Плевен – Ловеч до път I-5 Русе – Велико Търново, както и от п. в. „Лозница“ до п. в. „Буховци – Юг“, обявиха по време на изслушване през юли в Народното събрание министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова и председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Йордан Вълчев