Арабите отричат да имат интерес към United Group, но следят пазарите

Най-силният телекомуникационен бранд в света не се отказва от съблазнителни възможности

Новини
17:45 - 09 Май 2024
3449
Арабите отричат да имат интерес към United Group, но следят пазарите

Арабският телекомуникационен гигант Emirates Telecommunications Group Co. засега отрича да е влизал в преговори с United Group, собственик на Vivacom и Nova Broadcasting Group.

На 2 май известният още като Etisalat или е& Group телеком от Обединените арабски емирства отрече вече появили се съобщения в медиите, че се опитва да придобие United Group. Но даде да се разбере, че

продължава да се оглежда за добри предложения. 

По информация на Bloomberg от 30 април телекомът от ОАЕ има интерес потенциално да придобие активите на United Group (UG), съобщи Mobile Bulgaria. Bloomberg отбеляза по информация от свои източници, че собствениците на UG - BC Partners,

биха искали около 8 милиарда евро за всички активи.

Последва съобщение от e& от 2 май, в което се казва, че "в отговор на медийни съобщения, спекулиращи с потенциалното придобиване на United Group BV от e&, ние потвърждаваме, че e& не е влязло в никакви преговори или споразумение по отношение на активите на United Group BV". "Въпреки това, в съответствие с нашата корпоративна стратегия,

e& непрекъснато преглежда съответните пазарни възможности с цел максимизиране на стойността за акционерите." 

e& вече закупи мажоритарен пакет от телеком бизнеса на PPF Group (собственик на Yettel в България). Ако се стигне до сделка, която Комисията за защита на конкуренцията допусне, тогава

e& ще е собственик на два от трите мобилни оператора в България.

Bloomberg допълва, че очакват BC Partners формално да стартират процедура в следващия месец и това може да привлече и други купувачи.

Арабски медии изтъкват, че групата e& беше обявена от Brand Finance за най-силната марка в Близкия изток с постижение на Brand Strength индекс от 89,4/100 и рейтинг AAA. Това също го прави най-силната телекомуникационна марка в света. А също така и за най-бързо развиващ се технологичен бранд в Близкия изток по оценка на Brand Finance.