„Евровизия” е загубила 20 милиона зрители

Аудиторията оредя заради бойкот и политически интриги

Новини
08:25 - 01 Юни 2019
2479
„Евровизия” е загубила 20 милиона зрители

Конкурсът за песен „Евровизия” - най-голямото телевизионно състезание извън спорта, е изгубил 20 милиона зрители през последните три години, сочат измерванията на зрителската аудитория.

Повече от 200 милиона души са гледали конкурса през 2016 г. Тази година обаче само 182 милиона души от 40 държави са били пред телевизионните екрани. Големият финал е достигнал средно само 1% повече тв аудитория в сравнение с миналата година.

Изглежда планираният предварително бойкот е проработил.

Три четвърти от холандските тв наблюдатели са гледали конкурса. Исландия има още по-голям относителен дял – 98,4% от местните зрители не са пропуснали събитието.

Въпреки това „Евровизия” е изгубила 20 милиони зрители през миналата година.

Една от причините за това може да се търси в „Ютюб”. 40 милиона души от 225 държави са наблюдавали конкурса онлайн. Това е и единствената възможност за американците да гледат конкурса.

Експертите от „Евровизия” търсят и други причини за отлива на зрители.

Две от фаворитките на конкурса в Израел тази година бяха малки държави като Исландия и Сан Марино. Съответно те носят много малко зрители.

Украйна, традиционно допринасяща за поне 5-милионна аудитория, тази година не участва заради политически интриги с Русия.

Освен това над 60 гей и транс организации призоваха за бойкот на конкурса. Повечето от тях са поддръжници на палестинската кауза. За бойкот на конкурса настояха и редица ЛГБТ организации от Великобритания и Франция. На прицел беше дори поп кралицата Мадона, която до последно беше агитирана да откаже да пее в Тел Авив.

Миналогодишната победителка на „Евровизия” – Нета, каза по-рано: „Когато бойкотираш тъмнината, разпространяваш тъмнината.”