„Лидл“ стъпва в Айтос, Септември и Костинброд тази година
Веригата открива още осем магазина през 2025-а, разширяването ще доведе и до разкриването на над 200 нови работни места
![„Лидл“ стъпва в Айтос, Септември и Костинброд тази година](https://lupa.bg/f/news/b/337/594fff61db19795301d706614d4ed03c.jpeg)
Магазините "Лидл България" в страната вече са 136, след като в първите дни на януари два нови обекта отвориха врати в Бургас и Русе, а до края на годината компанията планира да разкрие още поне осем магазина, както в големи градове катo София, Пловдив, Варна, Бургас, така и в по-малки, в които до момента веригата не е присъствала - Айтос, Септември, Костинброд и др., съобщиха от търговската верига.
Във всеки нов собствен обект през 2025 г. компанията ще инвестира между 10 и 18 млн. лв., в зависимост от големината и вида на магазина, размер на паркинга, външни площи и др. В това число се включват разходите за земя, строителство и оборудване.
"Всеки нов магазин, който откриваме, е инвестиция в качеството на живот на нашите клиенти -
да имат по-голям избор, да пазаруват на удобна близка локация,
да могат да избират от качествени продукти на изгодни цени и всичко това да става бързо и лесно. С всеки нов магазин расте и "Ефектът Lidl" – положителното въздействие, което оказваме върху икономиката, бизнеса и обществото като цяло. Защото всеки нов магазин означава нови работни места, но и по-големи обороти за българските производители, с които работим", заяви Бисер Инчовски, управител "Централизирани дейности" в "Лидл България", цитиран в съобщението.
Разширяването на търговската мрежа на веригата през 2025 г. ще доведе и до разкриването на над 200 нови работни места.
В това число се включват служители в магазините и двата логистични центъра на компанията. В допълнение, по-голямата натовареност през лятото в обектите на веригата по Черноморието, налага и ангажирането на още около 140 сезонни работници, посочват от компанията.
По данни на Института за пазарна икономика средната месечна заплата в компанията за 2023 г. е с близо 10 на сто по-висока от средните възнаграждения в сектор "Търговия" в страната и с над 43 на сто повече от тези в сектор "Транспорт". Още по-значими са тези разлики в по-малките градове. С по-високите си възнаграждения и присъствието си като сигурен, коректен и надежден работодател, компанията влияе на местените пазари на труда и
дава нови възможности за развитие на регионите, е посочено в съобщението.
През 2025 г. компанията обяви, че има намерение да продължи да инвестира и в реновиране и модернизиране на настоящите си обекти, както и в повишаване на енергийната ефективност. Тук се включва ново оборудване, което да допринесе за допълнително удобство при пазаруване, каси на самообслужване, изграждане на фотоволтаици, зарядни станции за електромобили.