„Прада“ купи модния си конкурент „Версаче“
Сделката за 1,25 млрд. евро е окончателно финализирана след получаването на всички регулаторни одобрения
Prada Group официално обяви във вторник, че е придобила модната къща Versace за 1,25 млрд. евро (почти 1,4 млрд. долара), предаде AP.
Така прочутият с дръзките си силуети бранд се присъединява към Prada и младата линия Miu Miu - комбинация, която се очаква да вдъхне нов живот на Versace след слабо представяне през последните години като част от американската група Capri Holdings.
Prada съобщи лаконично, че придобиването е финализирано след получаване на всички регулаторни одобрения.
Какво предстои за Versace
Лоренцо Бертели - наследник на Prada и син на Миуча Прада и дългогодишния председател Патрицио Бертели - ще ръководи следващата фаза от развитието на Versace като изпълнителен председател, паралелно с ролите му като маркетинг директор и ръководител "Устойчиво развитие" в групата.
Той заявява, че не планира бързи рокади в ръководството на Versace, но подчертава, че въпреки че е сред десетте най-разпознаваеми модни марки в света, брандът от години не реализира потенциала си.
Prada определя Versace като марка с "значителен неразкрит потенциал за растеж".
Versace вече е в процес на творческо обновяване под ръководството на дизайнера Дарио Витале, който представи първата си колекция през септември на Миланската седмица на модата. Преди това той беше шеф на дизайнерския екип в Miu Miu, но преместването му във Versace не е свързано с новото придобиване, уточняват от компаниите.
Capri Holdings, собственик на Michael Kors и Jimmy Choo, купи Versace през 2018 г. за 2 млрд. долара, но срещна затруднения да го позиционира в ерата на "тихия лукс". През 2024 г. Versace е донесъл около 20% от приходите на Capri. Според анализа към сделката с Prada, в новата структура Versace ще представлява около 13% от приходите на групата, Miu Miu - 22%, а Prada - 64%. Миналата година Prada Group отчете приходи от 5,4 млрд. евро - ръст от 17%.
Групата вече подготвя интегрирането на Versace в собствената си производствена мрежа в Италия, която е ключова за идентичността на Prada. "Да произведеш чанта за една или друга марка - ноу-хауто е същото", коментира Лоренцо Бертели по време на посещение в завода на групата в Скандичи, където се правят изделия за Prada и Miu Miu, а скоро и за Versace.
През тази година Prada инвестира 60 млн. евро в производствената си верига - включително нови фабрики за кожени изделия и трикотаж, както и разширяване на съществуващи мощности в Италия и Великобритания. Това е над инвестициите от 200 млн. евро в периода 2019-2024 г.