Борис Бонев: Метро до Икеа е безсмислено!
В СОС се разбраха да се реши за удължаване на маршрута до Ринг мол след транспортен анализ
В комисията по устройство на територията в СОС днес е отложена точката за разглеждане на плановете за разширение на трасето на метрото до Ринг мол и Икеа до получаване на сравнителен транспортен анализ.
За това съобщава общинският съветник Борис Бонев във фейсбук.
Бонев е доволен, че заедно с колегите му арх. Борислав Игнатов и Тома Белев са успели да се преборят точката да бъде отложена до получаване на анализа. Той трябва да покаже дали територия може да се обслужва далеч по-евтино и ефективно чрез наземен градски транспорт.
Според Бонев това разширение ще струва 100 млн. лв. за строителство и още милиони за експлоатация всяка година. По думите му то щяло да обслужва по-малко пътници, дори и от автобусна линия, пише news.bg.
В позицията си общинският съветник изтъква още, че метрото до Икеа е безсмислено, тъй като територията е с ниско застрояване и с малка гъстота на население.
Той посочва, че пътниците са в пъти по-малко от необходимото за метро. Само 1800 живущи и 8000 работещи попадали в обхвата му.
В тази връзка той пита, защо в момента зоната се обслужва само от 4 крайградски линии с огромни интервали на движение.
Според Бонев околовръстният път е с по 5 ленти за движение и осигурява много бърза автобусна връзка с метрото при Бизнес парка.
По отношение на Симеоновският лифт, който е един от мотивите за изграждането на метрото до Икеа, Бонев разяснява, че той е частен и почти не работи.
Метрото струва стотици милиони, а ЕС променя правилата за финансирането. Вместо 10% съфинансиране, както бе досега, от следващата година от бюджета на София ще трябва да се покриват 50% от всички инвестиции, допълва общинският съветник.
Той е категоричен, че с парите, които биха се дали за метрото до Икеа, може два пъти да се построи бул. Тодор Каблешков, да се построят 15 детски градини или 100 квартални улици. И ефектът за града ще бъде далеч по-голям.