C Spire оттегли спонсорството си на Олимпиадата в Париж

Шокирани сме от подигравките с Тайната вечеря по време на откриването на игрите, заяви компанията

Спорт
17:43 - 30 Юли 2024
6076
C Spire оттегли спонсорството си на Олимпиадата в Париж

Технологична компания оттегля рекламата от Олимпийските игри в Париж през 2024 г. след церемонията по откриването

Решението на технологична компания да оттегли рекламата си от Олимпийските игри в Париж през 2024 г. привлече вниманието след противоречиво представяне на церемониите по откриването. C Spire, телекомуникационна и технологична компания, базирана в Мисисипи, обяви в събота сутринта, че прекратява връзките си със събитието.

Съобщението дойде малко след представление с участието на драг кралици и танцьорки, което беше възприето като пародия на „Тайната вечеря“ на Леонардо да Винчи.

„Бяхме шокирани от подигравките с Тайната вечеря по време на церемониите по откриването на Олимпиадата в Париж.

C Spire ще оттегли нашата реклама от Олимпиадата“,

публикува компанията в X. 

C Spire не уточниха естеството на рекламите, които са възнамерявали да пуснат по време на Олимпиадата, нито разкриха финансовото въздействие на решението си да се оттеглят.

Решението на компанията изглежда е повлияно от негативните реакции от различни страни,

които разглеждат изпълнението като неуважение към религиозната иконография.

„C Spire подкрепя нашите спортисти, които са работили толкова усилено, за да бъдат част от Олимпиадата“, каза президентът и главен изпълнителен директор на C Spire Сузи Хейс в изявление.

„Ние обаче няма да бъдем част от обидната и неприемлива подигравка с Тайната вечеря, поради което оттегляме рекламата си от Олимпиадата.“

По-късно се появи информация, че технологичният гигант „Самсунг“ е оттеглил реклама за 1 милиард долара поради същите причини.

„Неотдавнашните събития обаче показаха промяна във фокуса, която вече не съответства на мисията и ценностите на нашата компания. Вярваме, че Олимпийските игри трябва да останат празник на спортните постижения и глобалното единство, а не платформа за разединяващи културни програми. Поради това взехме трудното решение да се оттеглим от рекламната си кампания за Олимпийските игри в Париж през 2024 г. на стойност 1 милиард долара. Оставаме ангажирани да подкрепяме спорта и спортистите по целия свят, но трябва да го правим по начин, съответстващ на нашите принципи.“, пише в разпространено съобщение, чието авторство се приписва на „Самсунг“.

Според мнозина обаче това е фалшива новина. Няма такава информация и на сайта на IT гиганта.

„Самсунг“ не е оттеглил спонсорството си“, заявява и член на МОК пред агенция „Ройтерс“.