ДСК блокирала плащанията с карта в „Лидл“ и „Кауфланд“ на 31 декември
Трезорът обеща компенсации за пострадалите си клиенти, които са се оказали с блокирани пари
Проблеми с банковите разплащания в търговските обекти на 31 декември отново сюрпризираха неприятно потребителите.
Някои хипермаркети - като „Лидл“ и „Кауфланд“, за няколко часа отказаха плащания с карти. Касите за самообслужване не работеха, а на тези с касиер приемаха само плащане в брой с обяснението, че имало генерален проблем с разплащанията.
На много места в столицата и в страната потребители сигнализираха за неработещи банкомати.
Най-пострадали са тези, които заради неуспешни транзакции се оказаха с блокирани карти точно по време на голямото пазаруване за посрещане на Новата година. „Да опиташ да изтеглиш сума на банкомат и системата да ги отчете като изтеглени, но да не получиш парите заради „проблем с връзката“ от банкомат на ДСК - жалка история. Това на нищо не прилича!“, написа потребител в социалните мрежи. Друг се жалва, че
точно на 31 декември му е блокирана сума от 1000 лв., а кол центърът на банката - отново ДСК, не работел и нямало кой да обясни как и кога ще си получи парите.
Всъщност Банка ДСК съобщи на фейсбук страницата си на 31 декември за проблем с разплащането с картите. Днес на сайта на банката има съобщение, че услугата е била възстановена още на 31 декември.
„Възстановяват се и блокираните от неуспешните транзакции суми. Ако не видите съответната възстановена сума, моля, свържете се с нас на тел: 0700 10 375 или [email protected]“, пишат от финансовата институция.
От Банка ДСК обясниха пред „Сега“, че пострадалите с блокирани суми техни клиенти ще бъдат компенсирани за неудобството.
Очаква се утре, 4 януари, банката да обяви размера на компенсациите, след като направи анализ колко са засегнатите клиенти.
Изглежда ДСК единствена е имала проблеми с нейните карти на 31 декември. Случаят е почти идентичен с този с Уникредит Булбанк отпреди Коледа, пак точно по времето на голямото пазаруване. Тогава заради технически проблем теглене на пари с карта от банкомат, както и трансакции с мобилното приложение на Уникредит Булбанк бяха отхвърляни, но в същото време излизаше съобщение за изтеглени пари, а за добавка сметки се оказаха блокирани.
Случаят с Банка ДСК е извън БОРИКА, така както и случаят с Уникредит Булбанк, стана ясно от обясненията на компанията, която поддържа системата за банкови разплащания.
От БОРИКА уверяват, че на 31 декември не е имало сривове в система за разплащане, каквито бяха отчетени по време на Коледните празници. Тогава заради натоварване ПОС-терминалите в търговската мрежа излизаха от строя в периода между 19 и 21 декември за по няколко часа дневно.
Полученият официален отговор от БОРИКА гласи следното:
„На 31.12.2022 г. следобед беше регистриран проблем с извършването на транзакции с карти и на терминали на банка със собствена картова авторизационна система.
Можете да се обърнете към тях за повече информация. Системите на БОРИКА работеха нормално и без инциденти.“
ПОС-терминалите в „Лидл“ и „Кауфланд“ са на Банка ДСК и вероятно това е била причината да не работят на 31 декември, а не заради срив в системата, посочиха от БОРИКА.