Експерт пред Lupa.bg: Много от движещите се коли са потенциално опасни

Актуални новини
17:59 - 17 Март 2021
4567
Експерт пред Lupa.bg: Много от движещите се коли са потенциално опасни

Много голяма част от техническите прегледи на коли у нас се правят проформа. Причината е, че голяма част от пунктовете ни за технически прегледи не отговарят на изискванията, обяви пред Lupa.bg Веселин Грозданов, член на управителния съвет на клъстер „Зелен транспорт”.

По думите му това е много тревожно относно безопасността на пътя. "Правим нещата малко по източен начин, без да се следи за качество. Тези пунктове трябва да бъдат променени, така че да осъществяват сериозен преглед и трябва някой да следи за спазването на изискванията. Това може би ще увеличи цената на годишния преглед, но нещата трябва да бъдат подобрени", добави той.

И добави, че голяма част от движещите се коли, които минават преглед, всъщност не са в изправност. Самата ремонтна дейност на автомобилите често не е качествена, прави се в гаражи, за да е по-евтино. 

Грозданов е категоричен, че заради екологичност някои автомобили ще бъдат спрени от движение. Ако стигне до това, то първите такива ще бъдат Лада и Москвич. София и Бургас вече са решение да действат в тази насока, каза експертът.

Има много механизми, с които да се подобрят еконормите у нас. Трябва да се извърши промяна в Закона за движение по пътищата, нови пътни знаци. Всеки град е индивидуален, обясни Грозданов.

"За София е най-добре да бъдат завършени започнати вече проекти, които ще имат по-голям ефект, отколкото ограничаването в малък радиус на влизане на автомобили. Може би за града ни е добре центърът да се превърне в едно по-голям пешеходна зона, както е в другите европейски столици. В момента е трудно да се навлезе в самия топ център на столицата и да си оставите колата. Голям проблем също са неуредените тротоари, разписание на градски транспорт, също така навлизащите в София всеки ден около 700 000 автомобила, които задръстват града. Трябват ни буферни паркинги, както и обвързване на железопътния транспорт с метрото", категоричен е експертът.