Ето къде да не сядате да ядете в Черноморец
Заведение предлага сурови скариди и пилешки шишчета, които плуват във вода, управителката наглее, че всичко било супер вкусно
За добро или за лошо животът на Черноморието се променя. Заведения отварят и фалират, други успяват да задържат нивото през годините. Тази година родните туристи по нашите курорти са осезаемо по-малко, за разлика от лято 2020 и лято 2021, когато шезлонгите и чадърите не достигаха за желаещите да плажуват.
Сезонът не е приключил, но собственици на заведения се оплакаха пред сайта ни, че "добре, че са румънците, които спасиха положението, за да мога да плата на служителите си и да имам печалба", разкри собственик на заведение. Плажуващи в Черноморец пък сигнализираха сайта ни за лошото обслужване и храна по Черноморието.
"Гледат на теб като на ходещо портмоне. Най-големият проблем е лошата храна, малки порции, а не е вкусно. Попитахме един местен човек за добро заведение в селото и той ни препоръча "Рапана", което било стар ресторант в Черноморец. Решихме да го пробваме и се запътихме да хапнем. Ресторантът беше празен, само на една маса имаше двама човека, но липсата на клиенти не ни усъмни в качеството на храната" - започват разказа си потърпевшите от лошата храна и обслужване по нашето море.
Заведението не се радва на наплив от клиенти
"Поръчахме скумрия, скариди и салата. Скаридите дойдоха първи, буквално след 3-4 минути. Сервитьорът каза, че са от замразените, но все пак разчитахме, че са добре приготвени. Опитахме ги, но не ставаха за ядене, бяха зле приготвени и не можеха да се дъвчат. Пробвахме и втора скарида, да не би просто да сме случили на полу-сурова, но уви и тя не струваше. Казахме любезно на сервитьора, че не са приготвени добре и поръчахме пилешко шишче.
Скумрията вече беше дошла, тя беше добре приготвена. Дойде и шишчето, което имаше аромат на риба, явно защото е приготвено непосредствено след скумрията. Около пилешкото имаше обилно количество вода, явно е било замразено, а не прясно. На тръгване забелязахме, че скаридите са таксувани в сметката, въпреки че не бяха консумирани. Попитах любезно сервитьора защо е така, а той каза - на вас не са ви допаднали, не може да ги махнем от сметката. Предложи да извика управителя и след малко се появи яка българка, идваща от кухнята, която се представи за управител.
"Скаридите ми са уникални, не давам нищо да се каже за тях. Аз ги пробвах, много са хубави. Уникални са ми!" - нареди тя и се фръцна.
През това време започна да ме боли коремът от рибата, а после друг млад мъж се появи и пожела да разговаря с мен, защото бил управител. Вече съвсем се обърках от толкова много шефове и управители. Видимо бях ядосана от наглото поведение на жената. Все пак клиентът съм аз и аз оценявам предлаганата храна. Мъжът също започна да ме убеждава колко са им хубави скаридите, че те така ги харесвали и клиентите им ги консумирали.
"Продали сме 200-300 кг за 19 години. Ние сме в топ 3 на ресторантите в Черноморец, работим от много години. Персоналът хапнахме от скаридите и са хубави. Те така се приготвят. Около 10 минути се опитваше да ме убеди, че са хубави и да ми обясни как се консумират леко жилави и сурови. Не ядях за първи път такава храна, като дори и в "Хепи" ги приготвят без забележки. Помолих го да си тръгна без да ме кара да се съгласявам с мнението му. Не можех, защото не ставаха, но явно в техните очи са много хубави. Казаха му, че всеки недоволен клиент води след себе си редица други, които няма да отидат там, а ще предпочетат друго място. Неспособност да продаваш също често води до загуба на клиента.
Никой не обича да бъде критикуван, но е част от търговията и трябва да се приема. Явно в това заведение не приемат, че храната им не става. Дано поне празните им маси ги накарат да се замислят и да обърнат малко повече внимание да държанието и продуктите си. Топ 3 на заведенията в Черноморец се пръскаха по шевовете и за да седнеш за вечеря, трябваше да направиш резервация 2-3 дни по-рано. Явно "Рапана" са си в свой собствен топ 3 " - потресените потърпевши, които са очаквали просто извинение, че храната не е ок, както и предложение да си поръчат нещо друго за ядене за компенсация или просто да се поспаднат от сметката въпросните скариди, каквато е политиката във всички родни заведения.
"Явно собствениците са на мнение, че трябва да вземат каквото могат от клиента, пък не ги интересува дали ще се върне повторно. Много грешна политика. Поне направихме едно добро дело и нахранихме персонала, които са харесали и изяли скаридите. Гладна мечка хоро не играе. Ето защо всички са в Гърция, където ще сме и ние следващата година" - коментираха клиентите, които са разочаровани от обслужването по родното Черноморие.