Ето защо закъсняват полетите през последните дни

Има недостиг не само на персонал, но и на летателни машини, защото голяма част от тях са приземени за рутинни ремонти и технически прегледи

Новини
11:18 - 29 Юни 2024
4944
Ето защо закъсняват полетите през последните дни

Генерираните през последните дни закъснения в полетите се дължат на гръмотевичните бури. Това каза по бТВ главният директор на дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ към Министерство на транспорта Анелия Маринова.

"За съжаление все по-често се наблюдава закъснение в полетите. Организация на авиационния транспорт е сложна и комплексна дейност. Намесени са много фактори и всичко трябва да е синхронизирано. Когато някакъв компонент бъде нарушен, това предизвиква ефекта на доминото и нарушава целия процес", поясни тя.

Анелия Маринова посочи, че има недостиг не само на персонал, но и на летателни машини, защото голяма част от тях са приземени за рутинни ремонти и технически прегледи.

„Все още индустрията не е преодоляла последиците на пандемията. Много хора си потърсиха други сфери на развитие, защото останаха без работа за две години, а тези специалисти се формират трудно – изисква се време да бъдат обучени“, каза още тя.

Анелия Маринова показа и карта на Европа с гръмотевичните бури през последните дни, като обясни, че това са райони, които трябва да се избягват от пилотите. „Гръмотевичната дейност не е безопасна на въздухоплаването“, поясни тя.

Според нея от 75% от всички закъснения в полетите, генерирани в рамките на Европа на 27 юни, се дължат на гръмотевичната дейност и екстремните метеорологични условия.

Тя посочи също така, че от началото на годината в управляваната от нея администрация са постъпили около 450 жалби, но уточни, че пътниците първо подават жалба към превозвача.

„Жалбите към нас се подават едва след като човек не е получил адекватен отговор от авиопревозвача или този отговор е закъснял“, поясни Анелия Маринова.  

„Миналата година имахме повече жалби, в сравнение с тази година, което означава, че и самите авиопревозвачи вече се грижат по-адекватно за пътниците си“, каза още тя.

Анелия Маринова посочи в кои случаи пътниците имат право на някакво обезщетение и даде съвети за това, как да се пътува безпроблемно.