Има ли живот на Сатурн ?

Под леда на луната Енцелад са наблюдавани странни прояви на съществуване

Нещо за четене
22:28 - 09 Юли 2021
Има ли живот на Сатурн?

Има ли живот на Сатурн? Този въпрос възниква от последните данни на астрономите. Автоматичната междупланетна станция "Касини-Хюйгенс", преминавайки над луната на Сатурн, Енцелад, улавя изпускането на пара от пукнатини в ледената кора. Парата е много подобна на тази от изригващите геотермални извори в дъното на океаните на Земята.

Водород, въглероден диоксид, азот и малък процент метан са открити в гейзерите според проучване, публикувано на страниците на Nature Astronomy. Присъствието на метан повдигна много въпроси, смятат френски учени. Те не могат да разберат какъв неизвестен процес предизвиква появата на газ в такива количества. Учените предполагат, че неизвестна биологична форма на живот може да е източникът на метан.

Изследователите смятат, че за да се отговори на този въпрос, е необходимо да се изпрати друга мисия със съответното оборудване до Луната на Сатурн, но това може да отнеме години. Така за астрофизиците изборът е да използват методите на математическо моделиране, които показват възможност за присъствие на биологичен живот на Енцелад. Формите на живот може да се намират под дебел слой вечен лед върху огромен океан, където може да присъстват необходимите за живот елементи. Под леда може да има процеси, непознати на науката и тези процеси никога да не са се срещали на Земята.