Изкуственият интелект „изяжда“ 55 000 работни места в телеком
"Бритиш телеком" съкращава около 40 на сто от служителите си до 2030 г. заради навлизането на нови технологии
"Бритиш телеком" (BT Group), най-големият британски доставчик на широколентов интернет и мобилни услуги, ще съкрати 55 000 работни места до 2030 г., или около 40 на сто от служителите си, заради навлизането на нови технологии като изкуствения интелект и налагането на фиброоптичните връзки, съобщава Ройтерс.
Компанията, ръководена от Филип Дженсън, осъществява цялостна фиброоптична трансформация и постепенна налага и разгръща 5G мобилните услуги.
Бившият държавен монополист обяви днес ръст на приходите и печалбата за пърловто тримесечие на годината за пръв път от шест години, но въпреки това цената на трансформацията и ограничените налични кешови ресурси изпратиха акциите на компанията с 8 на сто надолу в ранната търговия.
Дженсън обаче увери, че след разгръщането на фиброоптичната мрежа, пълното дигитализиране на компанията, налагането на изкуствения интелект и опростяването на структурата на дружеството,
"Бритиш телеком" ще разчита на много по-малко служители, което до края на десетилетието значително ще намали разходите му.
"Новата "Би Ти груп" ще бъде един по-икономичен бизнес с по-светло бъдеще", заяви Дженсън.
Броят на служителите на компанията до финансовата 2030 г. трябва да намалее от 130 000 до между 90 и 75 000, посочи той. Около 30 000 от сегашните служители на компанията са подизпълнители, с които тя ще се раздели. Дотогава фиброоптичната мрежа на "Бритиш телеком" трябва да бъде напълно завършена, каза още Дженсън.