Изненада от Зукърбърг: Фейсбук тотално променен, дори няма да е в синьо
Интернет гигантът Фейсбук обяви днес редизайн на най-популярната социална мрежа, с който тя ще се фокусира повече върху групите. Новият облик на мрежата и редица други актуализации идват като отговор на стремежа на корпорацията да се утвърди като сигурна и надеждна компания, въпреки поредицата скандали с изтичане на потребителски данни, които й струваха милиарди.
Наред с преобразяването на Фейсбук, компанията въвежда нови актуализации и на сестринските й приложения Messenger и WhatsApp. Акцентът е върху осигуряването на сигурни чатове и нови методи за комуникация с приятелите. Редизайнът на Фейсбук ще предложи и по-лесен начин за намиране на групи. Ще има и други новости, обещава главният изпълнителен директор и президент Марк Зукърбърг на специална пресконференция.
Най-драматичната промяна ще е изцяло новият облик на Фейсбук. Началната страница вече ще изглежда по съвършено различен начин на компютрите. Шефът на социалната мрежа отбелязва, че “приложението дори вече не е синьо”. Промяната ще се отрази и на сайта.
Обновяване ще претърпи и иконата на Фейсбук. Тя ще стане по-жизнена и модерна, обещава Зукърбърг.
Освен визуалните промени, новият уебсайт и приложението идват с различни промени, които трябва да им позволят да се зареждат значително по-бързо.
От компанията обещават още, че редизайнът и фокусът върху групите са част от мисията й да стане публичен “площад” на интернет. Но признават и че това е част от плана за спасяване на репутацията на корпорацията, която пострада чувствително през последните седмици.
Промяната ще се отрази на приложението веднага, а новата десктоп версия ще се появи след няколко месеца, съобщават от Фейсбук. "Само след 2-3 месеца ние на практика ще имаме Фейсбук 2.0 - нещо напълно ново", обясни Зукърбърг.