Изроди, побъркахте децата!

Те пренаписаха "Под игото", та ще мислят за образованието на поколението ли?!

Новини
15:08 - 06 Декември 2019
9126
Изроди, побъркахте децата!

България е сред държавите-членки на Европейския съюз, които заделят най-малко пари за образование. Това сочат данните на европейската статистическа служба "Евростат". И сме първи. Първи по... неграмотност сред подрастващите! А преди десетилетия беше различно - учениците и бяха грамотни, и знаеха много. Разбираха от всичко.

В момента цари такъв хаос в образователната ни система и не само, че едва ли някой знае дали въобще има ли изход. Вече тези функционално неграмотни по статистиките влизат в управлението на държавата на всички нива. От тях трябва да очакваме да анализират и да предлагат решения.

Статистиката показва, че през последните години страната ни е отделила средно 3.6% от брутния вътрешен продукт за образование, като най-висок е делът на средното образование.

Фактите са красноречиви - България е първа по неграмотност в ЕС! 41% от българските ученици не са напълно грамотни... Разбирайте го, както искате. Абе, наполовина, ако това го грее някой. Само за сравнение - по официални данни 41% от лицата до 16 години у нас са неграмотни, докато във Финландия този процент е 8,1.

През 2012-та по грамотност сме класирани на 53-то място в света, като далеч пред нас по определени критерии са Киргизстан, Тринидад и Тобаго, Туркменистан, Тонга и т.н.Интелигентността на нацията (National IQ Scores) също намалява.

Българите дълги години гордо заемаха челни места по този критерий, а сега в списъка от 113 страни по интелигентност ние сме едва на 47-мо място, далеч след Монголия, Молдова и Казахстан, примерно.Една от причините за този факт е състоянието на образователната ни система. 38% от българчетата не завършват започнатото си образование, а много въобще не са учили. Близо една трета от учениците, задължени по закон да се образоват, не ходят на училище.

И тук идват още проблеми, освен пренаписването на "Под игото".

Учениците ги побъркахме с частни уроци и матури, контролни, класни, изходни нива, входни нива, тестове и какво ли още не, за да бъдат около 40% от тях функционално неграмотни.

Затова ли го направихте, нещастници?

Докарахте децата до истерии, както и родителите, разбира се! Да не се знае къде ще учи едно дете, дали има места, направихте някакви луди класации, райониране, точкуване, доразвихте още повече корупционната ви схема, както и легалното прибиране на пари от частни уроци и школи. Които в последствие се оказва, че не функционират нормално и децата не получават нищо кой знае какво насреща.

Ето защо е необходима незабавна реформа в образованието, чрез която върху основата на задълбочен и обективен анализ да се преработят "тотално" учебните програми с насочване на знанието в тях към "живота, а не към изпитите".

Тясно обвързване на учебния материал по дисциплините с хорариума, необходим за доброто му овладяване чрез съвременни методи. Премахване на порочната практика в сивия сектор с частните уроци и технологично внедряването на практика за допълнително обучение на проблемните деца в условията на училищния учебен процес като допълнителна натовареност за учителите - платена за тях и безплатна за учениците.

С частните уроци, казват на децата си: "Прави се на клоун в училище, не внимавай в часовете, учителите са ти глупави, ние ще те пратим при по-добри".

Не за всички е така, но за масата - да. Отделно вече по цял ден са на училище децата. И то без никаква файда.