Изследване : Качеството на хотелските услуги у нас се подобравя
Дали по-добро обслужване изстреля цените на почивките до небесата не става ясно от проучването
Качеството на хотелиерските услуги в България се подобрява, сочат резултатите от изследване на Хотелския форум за 2023-а - първата година без пандемични ограничения.
Изследването включва период от една година и в него са включени общо над 1200 хотела от цяла България, които разполагат с 20 и повече стаи и категоризация три, четири и пет звезди. Целта е да бъдат оценени обективно всички хотели в страната и след това да бъдат популяризирани тези, които предоставят потребителско изживяване на най-високо ниво - каза Георги Дучев, директор на Хотелския форум.
В края на миналата година Хотелският форум създаде първия у нас индекс - "Хотскор", който чрез алоритми изчислява качеството при всеки отделен хотел. През тази година са събрани и анализирани над 500 000 потербителски оценки.
Изследваните хотели разполагат с капацитет от общо 110 000 стаи. Около половината от всички са морски, една четвърт са градски, а с по около десетпроцентен дял са планинските, СПА и други ваканционни, в които влизат хотели в близост до природни и исторически забележителности. Анализът сочи, че общият брой потребителски оценки през 2023 година нараства с около 15% спрямо 2022, каза още Георги Дучев.
"След 19 януари ние ще обявим и индекса за всички хотели в България. Всеки ще може да провери кой хотел какъв индекс на потребителско удовлетворение има. Тази информация ще бъде достъпна безплатно за всички на сайта Besthotels.bg", заключи той.