Кабинетът предлага: 4-годишните на предучилищна онлайн

10 милиона лева заделя бюджета за обучението на децата и за помощ на социално слаби родители

Новини
13:03 - 17 Юни 2020
1105
Кабинетът предлага: 4-годишните на предучилищна онлайн

4-годишните да влязат в предучилищното образование и да се обучават онлайн, предлага правителството. Заедно с обучението, за малките ще бъде осигурена стриктна грижа, здравословна храна и контролирани хигиенни условия.

Мотивът за предложените от правителството допълнения е, че обхващането в детска градина на децата на 4 години е изключително важно за езиковото, когнитивното, емоционалното и социалното им развитие. Заедно с обучението, възпитанието и социализацията се осигурява и редовна грижа, здравословна храна и контролирани хигиенни условия.  

По този начин се дава възможност на родителите да са активни на пазара на труда. 
 
В държавния бюджет са предвидени 10 млн. лв., които освен за въвеждане на задължителното предучилищно образование за 4-годишните ще бъдат и за подпомагане заплащането на такси от родителите, които са в неблагоприятно социално положение. По този начин ще се стимулира включването в предучилищно образование на децата, които не посещават детска градина поради нисък социален статус или трайна безработица на родителите.
 
Съществена промяна е въвеждането на трайна законова уредба за обучението от разстояние в електронна среда чрез използване на средствата на информационните и комуникационните технологии, което беше приложено успешно по време на обявеното в страната извънредно положение.
 
Такова обучение може да се използва от училищата при грипни епидемии или други непредвидени обстоятелства, поради които компетентен орган е разпоредил преустановяване на учебните часове за учениците в присъствените форми на обучение във всички училища в определен регион или в цялата страна.
 
Обучението от разстояние в електронна среда може да се прилага и за ученици, които по здравословни или други уважителни причини не могат да посещават училище за не повече от 30 учебни дни, а също и като елемент на иновация в организацията в иновативни училища при съответните ограничения - не повече от 20 % от часовете в определени раздели на учебния план.
 
За да не се преустановява и предоставянето на подкрепа за личностното развитие на децата и учениците, се предлага още да се въведе трайна законова уредба за провеждането на тези дейности от разстояние в електронна среда чрез използване на средствата на информационните и комуникационните технологии.
 
Целта на предложението е да се преодолее пропускането на учебен материал, когато поради форсмажорни обстоятелства присъственият учебен процес в училище е преустановен, както и да не се спира предоставянето на подкрепа за личностно развитие на децата и учениците.