Как работи яйчената диета и за кого е предназначена

Тя е добър начин за бързо влизане във форма

Стил
15:46 - 05 Април 2021
4216
Как работи яйчената диета и за кого е предназначена

Вероятно вече сте чували за диетата с яйца, която сега активно набира популярност сред интернет потребителите. Феновете на тази четириседмична хранителна програма твърдят, че като намалява драстично въглехидратите в диетата, тя ви помага ефективно да отделите мазнини, без да губите мускулна маса. Как работи диетата, за кого е подходяща и заслужава ли си да се надяваме.

И така, диетата с яйца е с ниско съдържание на въглехидрати. Основният му принцип е почти пълното отхвърляне на въглехидратите в полза на протеина, който се предлага от кокошите яйца. Яйцата са склад на хранителни вещества. Яйчният белтък осигурява на организма необходимите аминокиселини, с които не всички продукти могат да се похвалят. Жълтъкът е източник на витамини А, D, Е, К (които се усвояват перфектно благодарение на мазнините) и практически пълен набор от витамини от група В. Освен това яйцата са доста хранителен продукт, следователно, дори при сериозни ограничения, няма да изпитате силно чувство на глад. 

Но не бързайте със заключенията, диетата също има недостатъци. Като начало, яйцата, заедно с полезните омега-3 киселини, съдържат липопротеини с ниска плътност (лош холестерол). Диетолозите обикновено препоръчват да се ядат не повече от 2 средно големи кокоши яйца на ден, за да се избегне силен стрес върху сърцето. Освен това диетата е много ограничена, което може да доведе до дефицит на определени хранителни вещества. Диетата е строго противопоказана за бременни жени и хора с бъбречни и сърдечни заболявания. 

Това е диета със строг план за хранене, която не се препоръчва. По време на диетата е необходимо да се следи количеството консумирана течност - пийте поне 2 литра вода на ден, откажете се от алкохола и кофеина. Ако нямате противопоказания към диетата и решите да опитате, внимателно следете състоянието си. Ако придържането към графика е много трудно или неудобно, по-добре е да спрете диетата, за да избегнете здравословни проблеми.

Първа седмица

Ден 1

 - Закуска : 2 твърдо сварени яйца и грейпфрут

 - Обяд : един вид плодове във всякакво количество, до насищане

 - Вечеря : варено говеждо месо 200гр

Ден 2

 - Закуска : 2 твърдо сварени яйца и портокал

 - Обяд : варени зеленчуци, 1 яйце, 100 г извара с ниско съдържание на мазнини

 - Вечеря : салата от грейпфрут и зеленчуци - домати, краставици, лук, китайско зеле, чушки

Ден 3

 - Закуска : 2 твърдо сварени яйца и грейпфрут

 - Обяд : задушени или варени зеленчуци от един вид по ваш избор (например тиквички, моркови, зелен фасул) и 2 варени яйца

 - Вечеря : варена бяла риба 200 г, маруля 3 бр, грейпфрут

Ден 4

 - Закуска : 2 твърдо сварени яйца и портокал

 - Обяд : варени или печени пилешки гърди без кожа 200 g

 - Вечеря : 2 варени яйца, маруля или целина, грейпфрут

Ден 5 

 - Закуска : 2 твърдо сварени яйца и грейпфрут

 - Обяд : варени зеленчуци, 1 яйце, 50 г нискомаслено извара

 - Вечеря : зеленчукова салата – домати, краставици, лук, китайско зеле, чушки, грейпфрут

Ден 6

 - Закуска : 2 твърдо сварени яйца и портокал

 - Обяд : варени или печени пилешки гърди без кожа 200 г, филийка зърнен хляб

 - Вечеря : плодова салата от неподсладени плодове (круша, портокал, киви, ябълка), подправена с лимонов сок

Ден 7

 - Закуска : 2 твърдо сварени яйца и грейпфрут

 - Обяд : задушени или варени зеленчуци от един вид по ваш избор (например тиквички, моркови, зелен фасул) и 2 варени яйца

 - Вечеря : филийка зърнен хляб, зеленчукова салата - домати, краставици, лук, китайско зеле, чушки, грейпфрут

Седмица втора

Ден 1

 - Закуска : 2 твърдо сварени яйца и грейпфрут

 - Обяд : варени зеленчуци, 1 яйце, 50 г нискомаслено извара

 - Вечеря : 2 варени яйца, маруля или целина, грейпфрут

Ден 2

 - Закуска : 2 твърдо сварени яйца и портокал

 - Обяд : задушени или варени зеленчуци от един вид по ваш избор (например тиквички, моркови, зелен фасул) и 2 варени яйца

 - Вечеря : зеленчукова салата - домати, краставици, лук, китайско зеле, чушки, грейпфрут

Ден 3

 - Закуска : 2 твърдо сварени яйца и грейпфрут

 - Обяд : варени или печени пилешки гърди без кожа 200 g

 - Вечеря : филийка зърнен хляб, 2 варени яйца, маруля или целина, грейпфрут

Ден 4

 - Закуска : 2 твърдо сварени яйца и портокал

 - Обяд : задушени или варени зеленчуци от един вид по ваш избор (например тиквички, моркови, зелен фасул) и 2 варени яйца

 - Вечеря : зеленчукова салата - домати, краставици, лук, китайско зеле, чушки, грейпфрут

Ден 5 

 - Закуска : 2 твърдо сварени яйца и грейпфрут

 - Обяд : варени или печени пилешки гърди без кожа 200 g

 - Вечеря : плодова салата от неподсладени плодове (круша, портокал, киви, ябълка), подправена с лимонов сок

Ден 6

 - Закуска : 2 твърдо сварени яйца и портокал

 - Обяд : задушени или варени зеленчуци от един вид по ваш избор (например тиквички, моркови, зелен фасул) и 2 варени яйца

 - Вечеря : зеленчукова салата - домати, краставици, лук, китайско зеле, чушки, грейпфрут

Ден 7 

 - Закуска : 2 твърдо сварени яйца и грейпфрут

 - Обяд : варени зеленчуци, 1 яйце, 50 грама нискомаслено извара

 - Вечеря : плодова салата от неподсладени плодове (круша, портокал, киви, ябълка), подправена с лимонов сок

Седмица трета

Ден 1 - Всеки един вид неподсладени плодове.

Ден 2 - варени или задушени зеленчуци, с изключение на картофите. Могат да се добавят пресни зеленчуци.

Ден 3 - пресни и варени зеленчуци и плодове.

Ден 4 - варена или приготвена на пара риба, задушено зеле.

Ден 5 - постно пилешко или телешко, варени зеленчуци.

Ден 6 - един вид неподсладен плод

Ден 7   - Един вид неподсладени плодове. Пресни и варени зеленчуци без нишесте, можете да добавите зеленчуци на пара, неподсладени плодове.

 

Седмица четвърта

Ден 1 - 200 г варено говеждо месо, 3 домата и 3 краставици, 1 плод, 1 пълнозърнест тост.

Ден 2 - варени пилешки гърди без кожа 300 г, 1 краставица, 3 домата, 1 грейпфрут, 1 филия хляб.

Ден 3 - варено говеждо или пиле по ваш избор: 200 г, риба тон в собствен сок 100 г, 4 краставици и 4 домата, 1 портокал, 1 филия хляб.

Ден 4 - варени пилешки гърди 300 г, 2 краставици и 2 домата, 150 г нискомаслено извара, чаша кефир с ниско съдържание на мазнини, 1 грейпфрут.

Ден 5 - варени зеленчуци 300 г, 100 г нискомаслено извара, 1 грейпфрут, 1 препечен хляб.

Ден 6 - нискомаслено сирене или извара 50 г, варени зеленчуци 200 г, 2 домата, 2 краставици, 1 препечен хляб, 1 портокал.

Ден 7 - 2 варени яйца, 3 домата, 1 грейпфрут, 5 марули, парче зърнен хляб.