Кирилов: В три лечебни заведения е установена отчетена, но неизвършена медицинска дейност

По данни от НЗОК, за периода 01.01.2025 - 31.07.2025 г . в институцията и регионалните здравноосигурителни каси са постъпили общо 138 сигнала от здравноосигурени лица срещу изпълнители на медицинска помощ. Предмет на сигналите са установени от лицата несъответствия в информацията, вписана в техните електронни здравни досиета в персонализираната информационна система на НЗОК, в НЗИС или в мобилното приложение "еЗдраве".
Предприети са действия по компетентност по всички постъпили сигнали с твърдения за отчетена, но неизвършена медицинска дейност, каза министърът на здравеопазването доц. д-р Силви Кирилов в отговор на въпрос на от депутата от ПП-ДБ доц. Васил Пандов относно извършените от началото на годината проверки и издадените наказателни постановления от контролните органи на МЗ за нарушения при здравните записи.
И допълва: "До момента при проверките е установена отчетена, но неизвършена медицинска дейност в три лечебни заведения за болнична помощ".
Съгласно Закона за здравето, медицинските и немедицинските специалисти в лечебните и здравните заведения са длъжни да създават електронен здравен запис за всяка извършена дейност.
Изготвената в лечебните и здравните заведения здравна документация се изпраща към Националната здравноинформационна система (НЗИС) като електронен документ, подписан с квалифициран електронен подпис. В срок до 7 дни от генерирането на здравния запис лечебното или здравното заведение, което го е извършило, по своя инициатива или по искане на пациента, има право самостоятелно да коригира записа, без да е необходимо уведомяване или намеса от страна на администратора на НЗИС.
Здравният министър уточнява, че извън този срок също може да се коригира здравен запис, като това може да се инициира от лечебното или здравното заведение, извършило записа, или по искане на гражданина, за който се отнася записът.