Комисия в НС иска обяснение от КРС за проблема с „Виваком“

Вече часове наред потребители на оператора срещат проблеми с мрежата

Новини
13:04 - 25 Април 2025
1865
Комисия в НС иска обяснение от КРС за проблема с „Виваком“

Председателят на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев ще поиска официален доклад от Комисията за регулиране на съобщенията относно проблема с мрежата на Vivacom.

Това съобщава самият той в профила си във Facebook малко след като стана ясно, че потребители от цялата страна са останали без достъп до услугите на телекома заради срив.

"Вече два часа потребители на единия мобилен оператор срещат проблеми с мрежата, а на всичкото отгоре няма никаква публична информация по случая. Подобен срив засяга стотици хиляди потребители в цялата страна - частни лица, бизнеси, здравни и спешни услуги. В ерата на дигиталната свързаност,

достъпът до мобилна мрежа не е лукс, а базова необходимост и право",

пише Добрев в социалната мрежа.

И настоява за спешна публична информация от страна на оператора относно причините за прекъсването, очакваното време за възстановяване, както и за мерките, които се предприемат за недопускане на подобни случаи в бъдеще.

"Като председател на Комисията по транспорт и съобщения ще изискам официален доклад от страна на КРС и ще разгледа възможностите за подобряване на механизмите за превенция и реакция при подобни инциденти", подчертава Добрев.

Междувременно от Vivacom изпратиха официално становище до медиите, в което посочват, че причина за срива е било софтуерно обновление.

"От тази сутрин изпитвахме технически проблеми в нашата мобилна мрежа и работим за възможно най-бързото им отстраняване. Причината за това е софтуерна актуализация на мобилната мрежа, извършена от наш доставчик. В резултат на това потребители на Vivacom е възможно да са изпитвали затруднения при гласови обаждания и услуги за пренос на данни. Искрено се извиняваме за причиненото неудобство и работим приоритетно по пълното отстраняване на проблема и възможно най-бързо възстановяване на услугите", гласи съобщението на Vivacom.

Малко по-рано на сайта на мобилния оператор беше публикувано съобщение с инструкции как да процедират потребителите ако имат затруднения с използването на услугите.