Корабът потъва: Рейтингът на "Биг Брадър" се срива
Гледаемостта продължава да пада, а вулгарният език и простащината, която се сипе на талази от екрана, отблъсква рекламодателите
Новият „Биг Брадър“ стартира с фамозен рейтинг, достигащ почти 50%, но той започна да се топи буквално на следващия ден. Последните епизоди на риалити шоуто пак са най-гледани в часовия пояс, но т.н. шер – броят на всички зрители пред екрана – вече е около 32%.
Притеснителното е не само че гледаемостта продължава да пада, но и че вулгарният език и простащината, която се сипе на талази от екрана, отблъсква рекламодателите.
Хорото поведе казанлъшка фирма за хавлиени изделие. Тя бе спонсор на Брадъра, но се отказа от рекламния си договор за продуктово позициониране в шоуто.
Заради въпросния рекламодател в началото на шоуто съквартирантите бяха лишени от багажа си. Така те се принудиха да носят халати на въпросната фирма. Но ден след старта на предаването спонсорът се отметна и всички си получиха багажа, който уж беше взривен. Ето какво казват вече бившите спонсори в свое официално изявление:
„С голямо съжаление ви информираме, че сме разочаровани от съдържанието и подбора на участници в „Биг Брадър 2024″. За нас е важно марката ни да бъде асоциирана с етика, морал и културни ценности. Това, което видяхме на екран, не съответства на тези принципи, които не сме в състояние да пренебрегнем заради рекламни цели. Участниците и средата, представени в шоуто, далеч не отразяват идеалите, които ние като бранд защитиваме“.
Дни по-късно и други водещи рекламодатели са поискали от Нова телевизия техните клипове да не бъдат излъчвани в предаването, въпреки огромния рейтинг, който има. Според източници на „Уикенд“ към този момент се касае за 7 от най-големите рекламодатели на медията – верига хипермаркети, фармацевтимчна компания, банка и други.
Подобен проблем имаше и бТВ преди 3 години, когато няколко големи компании изтеглиха бюджетите си от първия сезон на „Ергенът“.