Корпорацията „Трейс”: гаф след гаф, но строят ли, строят...

Актуални новини
16:23 - 28 Януари 2021
9047
Корпорацията „Трейс”: гаф след гаф, но строят ли, строят...

Компанията "Трейс", чието име се свързва с куп скандали с неособено качествено строителство на публични обекти, е построила и злополучния участък по нова-новеничката третата линия на метрото в София, установи проверка на Lupa.bg. Въпреки че покрай работата на строителната корпорация периодично избухват шумни скандали, тя продължава да изгража обекти от ключово национално значение. 

Припомняме, че движението по участък от чисто новата трета линия на метрото в София беше спряно след сериозна техническа авария - релсовият път се надигна от преминаващата под тунела река. Очаква се влакове да не се движат няколко месеца, докато бъде отстранен проблемът между метростанциите "Театрална" и "Хаджи Димитър".

„Подпочвени води и плаващи пясъци са причината за пропадането на участък от новата линия на метрото в столицата”, оправда се директорът на „Метрополитен” ЕАД инж. Стоян Братоев. Над 30 метра е участъкът, който ще трябва да се ремонтира, за да се отстранят проблемите.

„Основната причина е, че нивото на река Перловска се е повишило и така цялата територия в района е била наводнена. Буквално, подземните води са били на нивото на терена. По проект водният стълб е 14 метра, а се е получил 19.

Така хидроизолацията е натиснала подложния бетон и е надигнала релсовия път”, каза директорът на „Метрополитен”.

„Това е поредното некадърно строителство на общината, въпреки инвестицията от близо 1 млрд. лева”, гневни са от „Спаси София” и припомнят и редица други гафове на небезизвестната строителна компания:

„Трейс” получи 29 млн. лв. за работата си. Същата фирма, която построи магистрала „Тракия” между Чирпан и Стара Загора, по която караме с 90 км/ч, която ремонтира пътя за Своге, където загинаха 20 човека. Това е онази фирма, която построи и западната дъга на софийския околовръстен път, която многократно пропадаше, бул. „Дондуков”, който много скоро стана на вълни, „Тодор Каблешков”, където закъснението в пъти надвиши срока, бул. „Витоша”, чиито плочки не спряха да хлопат...

„Питаме се и защо Фандъкова десетки пъти правеше безцелни „инспекции и проверки” само, за да се хвали и снима пред медиите? Какво се подобри след проверките ѝ?

Удари ли веднъж по масата, за да накара строителите от любимите фирми поне един обект да го направят качествено? Или всичко е просто един PR за отклоняване на внимание от купищата проблеми, които тя създаде и не реши?, недоумяват от неправителствената организация и призовават столичния кмет да обясни публично дали „Трейс” не е любимата й фирма.

„Трейс” участва като собственик в 62 други дружества, сочи справка в Търговския регистър.

„Трейс Груп Холд” АД има мащабна дейност в изграждането на столичния Метрополитен. Компанията е ангажирана в изграждането на 4 станции от Първи метродиаметър (2006/2015 г.): МС 18 – „Младост 3”; МС 19 – „Интер експо център” – „Цариградско шосе”; МС 21 – „Искърско шосе” и МС 13 – „Младост 1”, в съдружие.

В периода 2008/2012 г. компанията строи метростанциите МС 9 – НДК; МС 10 – „Европейски съюз” и МС 11 – „Джеймс Баучер” от Втори метродиаметър, а в последните четири години е ангажирана в изграждането на МС 5 – бул. „Владимир Вазов”; МС 6 – МГТ „Зад Канала”; МС 8 – „Орлов мост”; МС 17, МС 18 – кв. „Овча купел” (последните три станции в обединения) от Трети метродиаметър.