Криза: Караджов пак се качва на влака
Министърът и ръководството на железниците ще пътуват по 7 отсечки от жп мрежата, дебнат за проблеми

Транспортният министър Гроздан Караджов и ръководството на Българските държавни железници започват спешни проверки по влаковете след кошмарното пътуване на пътници от влака Бургас – София. Министърът обяви новата мярка в предаването "Денят започва" на БНТ.
Според решението, взето от Караджов, и министърът, и ръководството на железниците ще пътуват по 7 отсечки от железопътната мрежа в страната. Основният проблем са вагоните, закупени на втора ръка от "Дойче бан" миналата година, които имат технически проблеми.
"Първо искам да се извиня на гражданите, които са пътували в тези условия.
Причината е безотговорното поведение на предишни ръководства, които са закупили вагони втора ръка от 'Дойче бан', които са комфортни и в чудесно състояние, но прозорците им не се отварят", заяви Караджов.
Министърът подчерта, че
климатиците в германските вагони аварират много често,
а този проблем съществува цялата минала година. "Същият ад се е случил в момента, в който са пуснати в експлоатация и за съжаление до момента БДЖ не намират начин да оправят проблема", добави той.
Тъй като в момента железниците не могат да се лишат от нито един вагон,
от днес се въвеждат извънредни мерки –
ръководството на БДЖ и министърът се качват по влаковете.
"Тези 10 души ще пътуват по 7 отсечки в страната, в които се ползват тези вагони. Аз също ще бъда с тях. Те ще са вътре с инженери, с електротехници и ще работят, когато се появи проблем, докато не намерим техническо обяснение и решение", обясни Караджов.
Министърът призна, че БДЖ се намира в криза.
"В момента бюджет за закупуване на нови влакове няма, но дори да имаше, те ще дойдат след 3 години.
Това е криза, с която се боря в момента", каза той.
Караджов съобщи, че са поръчани 60 мотрисни влака, но първите ще дойдат чак през лятото догодина, а последните – през лятото на 2027 година.
Новите мерки идват след поредицата от оплаквания от пътници за лошите условия в българските влакове, включително неработещи климатици, мръсотия и технически проблеми.