Махнаха внезапно шефа на "Била"
Изпълнителният директор е сменен без обяснения, веригата магазини закъса с обслужването у нас, търси спешно касиери
Една от най-големите търговски вериги у нас – „Била” (BILLA) изненадащо смени шефа си, без да дава каквито и да било обяснения за рокадата. Дружеството „Била България" оповести в началото на седмицата, че вече е с нов изпълнителен директор – Норберт Мисбрандт. Той ще заеме поста на досегашния шеф Бойко Сачански веднага, считано от 1 април.
В прессъобщението пише, че Сачански, който пое поста от 1 март 2015 г., не остава в директорския борд. На корпоративен език това означава, че досегашния директор е бил отстранен. BILLA не посочва каква е причината, но тя е ясна за клиентите й – видимото влошаване на качеството на магазините и обслужването в тях. В последната година „Била” загуби едно от най-големите си предимства до този момент – адекватното обслужване и винаги свежите продукти, а доста клиенти вече предпочитат конкурентите им от „Лидъл” и „Кауфланд” или дори по-скъпия „Фантастико”.
Компанията има сериозен проблем с персонала, като е видно, че не достигат касиери и в пиковите часове се образуват гигантски опашки. Това допълнително изнервя персонала, който си позволява да се държи откровено нелюбезно с клиентите. Причината, разбира се, е лошото заплащане на труда във веригата магазини до скоро. Стреснати от факта, че имат осезаем дефицит на работна ръка, от „Била” решиха да вдигнат заплатите на служителите си. Отскоро са разлепени реклами пред магазините на веригата за касиери и служители на щандовете за месо със заплата от 1350 лв. месечно в София.
Новият изпълнителен директор на „Била България" Норберт Мисбрандт има богат опит в сферата на търговията с бързооборотни стоки и познава добре пазара в Централна и Източна Европа (ЦИЕ). Той е бил началник на веригата в Румъния и Хърватия.
„Била" е първата международна верига супермаркети, която стъпва на българския пазар. Идва у нас през 2000 г., само година след тукашния дебют на „Метро”. В момента веригата е лидер по брой магазини у нас с цели 124 обекта в 38 града. През последните 3 финансови години (2015 – 2017 г.) оборотът й расте и достига 724 млн. лева годишно. Това й отрежда четвърта позиция по приходи на българския пазар, като преди нея са „Кауфланд", „Лидл" и „Метро". Въпреки растящият оборот печалбата на дружеството за 2017 г. намалява с около 1 млн. лв. и достига около 4.4 млн. лв., показва финансовият отчет на компанията. За „Била България" работят 4570 души.
През тази година предстои откриване на обекти в двата най-големи столична мола - The Mall и Paradise Center. С това оборота на „Била” трябва да порасне още.