Ман Сити изпревари Реал за най-скъпия футболен бранд
Актуалният европейски клубен шампион Манчестър Сити изпреварва Реал Мадрид в класацията за най-скъпите футболни брандове. „Гражданите“ са повишили оценката си с 15% на 1.29 милиарда паунда според анализ на „Brand Finance“. Продължителният успех на „небесно-сините“ в последните години носи със себе си и по-висок финансов интерес.
Въпреки това, според „Brand Finance“ Реал Мадрид остава най-стабилният бранд във футбола и все още се смята за „най-добрия отбор в световния футбол“ в очите на феновете.
На трето място в класацията се нарежда Барселона, а Манчестър Юнайтед изпреварва големия си съперник от Ливърпул на четвъртата позиция.
Френският шампион Пари Сен Жермен и Байерн Мюнхен са на шесто и седмо място, а десетката е допълнена от три английски отбора – Арсенал, Тотнъм и Челси.
Успешният минал сезон на „артилеристите“ води до повишение на оценката на бранда им с 16%, а слабата кампания на сините от Лондон – до повишение с едва 2%.
Други два столични отбора – Брентфорд и Фулъм също намират място в топ 50.
Според „Brand Finance“ най-бързо развиващият се британски отбор е Нюкасъл Юнайтед. Резултат от светкавичното развитие на „свраките“ след инвестицията от Саудитска Арабия е повишение от 33% на финансовата оценка на клуба.