Мантинелата на "Тракия", пробита от тира, била стара и ръждясала

За спешна проверка на критични точки по пътищата призоваха от Евроцентъра за транспортни политики

Новини
20:35 - 12 Юли 2020
1847
Мантинелата на "Тракия", пробита от тира, била стара и ръждясала

Мантинелата, през която е преминал тирът на магистрала "Тракия", е стара и ръждясала и не отговаря на действащия норматив. До такъв извод са стигнали експертите от Европейският център за транспортни политики за тежката катастрофа на магистрала, при която загинаха шестима души.

Днес следобед, при км 163, тир разкъса еластичната ограда,  навлезе в насрещното платно, удари и затисна автомобили.

"Считаме, че усилията на органите в Република България за намаляване на жертвите по пътищата са значителни. За съжаление обаче работата в посока на обследване и извършване на целенасочени инспекции по пътна безопасност, които значително биха могли да намалят фаталността при подобни инциденти, изостава.

Настояваме незабавно да бъдат предприети мерки за извършване на такива инспекции в най-критичните точки, където загиват много хора, призовават от организацията.

От ЕЦТП припомнят, че под шапката на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) бяха предприети действия за нормативна промяна в наредбите, регламентиращи именно обследването и обезопасяването на т. нар. Черни токи, както и на стандартите за поставяне на еластични огради (мантинели).

Следва да обърнем сериозно внимание на това, че в тези работни групи участие вземат предимно силно зависими и лобистки кръгове, които все още определят политиките в сферата на пътната безопасност. Настояваме дейността по реформиране на нормативната рамка да бъде изцяло в ръцете на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" (ДАБДП).

Вярваме, че експертите от ДАБДП няма да допуснат на масата лобисти, които с действията и бездействията си да застрашават живота на гражданите на Република България, отбелязват от организацията.

ЕЦТП припомня, че съгласно действащия закон за пътищата в Република България отговорността за поддръжката и обезопасяването на републиканската пътна мрежа е изцяло, само и единствено на АПИ.

В заключение ЕЦТП настоява за извършване на незабавна реформа, която цели преструктурирането на АПИ и превръщането й в работеща структура. Очакваме това да стане дългосрочна политика, която значително ще допринесе за намаляване броя на жертвите на пътя в България.

Очакваме най-после да стартира процесът по обследване на пътната мрежа в Република България и изработването на мерки, целящи предотвратяването на тежки пътни инциденти в контекста на препоръките на ЕК от август 2019 година., призовават от ЕЦТП.