Най-после! „Мерцедес“ представи новата S класа!
Лимузината гъмжи от технологии, цената й започва от 90 000 евро
След дълго очакване автомобилният гигант „Даймлер“ най-после представи официално най-новото издание на супер лимузината си S класа, спечелила си репутацията на „най-добрата кола в света“. На 2 септември от компанията пуснаха официална информация за новата S класа.
Седмото поколение на лимузината „Мерцедес“ S класа гъмжи от високи технологии. Новото окачване на лимузината сканира пътя пред себе си и променя твърдостта на амортисьорите 1000 пъти в секунда! Вече сте чули за системата MBUX, която е разработка на българския отдел на компанията Visteon. Тя използва камери, за да изпълнява желанията на всеки от пътниците в колата, независимо къде седи. Вече не говорим само да пуснете масажа на седалките или любимата си музика с гласова команда. Става въпрос за абсурдно впечатляващи дреболии - погледнете зад гърба си и колата само ще прибере щората зад задните седалки.
Специално разработената за S-класата аудио система Burmester с 30 говорителя е една от най-добрите в съвременното автомобилостроене. Също като първите в света фронтални въздушни възглавници за пътниците отзад. Или круиз контролът, който на избрани европейски пътища позволява движение с до 60 км/ч без участието на шофьора. Системата ще позволява на шофьора да отдели ръце от волана и ще го предупреди с 10-секунден аванс, когато трябва отново да го хване.
Дигиталните фарове използват милиони огледала, за да прожектират на асфалта символи и напътствия за шофьора и пешеходците. Хедъп дисплеят разполага с добавена реалност, а новият 12,8-инчов сензорен екран заменя доста от бутоните в интериора.
С премиерата дебютират два бензинови и два дизелови мотора. S 450 4Matic и S 500 4Matic разчитат на бензиновия 3-литров редови 6-цилиндров двигател, мощността им е съответно 367 и 435 к.с., а въртящият момент - 500 и 520 Нм. Те са подпомогнати от 48-волтова хибридна система, която осигурява среден разход от 7,8 до 9,5 л/100 км.
Дизеловите версии също са две. S 350 d и S 400 d, като и при двете задвижването отново е от 3-литров редови шестак, съответно с 286 и 330 к.с., и въртящ момент от 600 и съответно 700 Нм. По-малкият се предлага със задно или двойно предаване, докато S 400 d идва само като 4Matic. Средният разход на гориво е между 6,3 и 7,0 л/100 км.
През 2021 г. към тази гама ще бъдат добавени още няколко версии, по-големите V8 варианти, както и плъгин хибрид, способен на 100 км изцяло електрически пробег.
Продажбите започват само след няколко седмици, като началната цена в Германия е около 90 хил. евро.