Nike вдига цените
Увеличенията ще засегнат всичко - от обувки до дрехи

Търговецът на спортни стоки Nike обяви, че ще повиши цените на някои от своите продукти от 1 юни, като увеличенията ще засегнат всичко - от обувки до дрехи, предава BBC.
Гигантът в спортното облекло твърди, че прави промените като част от "сезонно планиране", но не споменава тарифните политики на американския президент Доналд Тръмп, които преобърнаха световната търговия.
От компанията съобщават, че ще продават продукти директно на Amazon в САЩ за първи път от 2019-а година. Миналия месец конкурентната фирма Adidas предупреди, че данъците, наложени от Тръмп,
ще доведат до по-високи цени в САЩ за популярни маратонки, след които моделите Gazelle и Samba.
От следващата неделя цените на повечето обувки Nike, които струват над $100, ще се покачат д още$10. Цените на дрехите също ще бъдат повишени с между $2 и $10. Популярните маратонки Air Force 1, както и всички модели, които струват под $100, засега няма да бъдат засегнати от ръста на цените. Детски продукти и облекло и аксесоари с марка Jordan също остават на старите ценови нива.
Ходът на Nike е продиктуван от редица вътрешни и външни фактори.
"Ние редовно оценяваме нашия бизнес и правим корекции на цените като част от нашето сезонно планиране", казва говорител на спортния търговец.
Компаниите по света се борят с несигурността на търговските политики на администрацията на Тръмп.
Поредица от така наречените "реципрочни тарифи", които бяха обявени на 2 април, бяха отложени, докато страни от цял свят преговарят с Белия дом.
90-дневната пауза трябва да изтече в началото на юли. В сряда британският търговец на дребно на спортно облекло JD Sports заяви, че
по-високите цени на ключовия му пазар в САЩ поради митата могат да засегнат търсенето на клиентите.
Почти всички маратонки Nike се произвеждат в Азия - регион, ударен силно от митата на Доналд Тръмп срещу чужди държави, които той обвинява, че "мамят" американците.
Стоките от Виетнам, Индонезия и Китай са били изправени пред едни от най-тежките американски данъци върху вноса - между 32% до 54%.
Nike разчита в голяма степен на САЩ за продажбите си. Най-голямата икономика в света представлява почти всичко, което спортната марка продава и е най-големият ѝ пазар в Северна Америка. Спадът в продажбите обаче ограничи способността на компанията да поддържа стабилна цена за своите продукти.