НЛО -та летят над България поне от 50 г.
Любимото им място е между София, Сливен, Плевен и Търново
През годините български летци разказват, че разстоянието по въздуха между София, Сливен, Плевен и Търново е любимо за НЛО-тата и „посещенията” им се случват поне от 50 г. насам.
През октомври 1984-та г. българските пилоти на хеликоптер Георги Димитров и Николай Белев засичат НЛО над местността Копривките Родопите. Те успяват да се приближат на около 500 метра до него, преди да настъпят аномалии в апаратурата на хеликоптера им.
Години по-късно пилотите разкриват подробности. Двамата са на нощен полет, когато забелязват огромен светещ обект с формата на пумпал. От дъното му излиза сноп светлина, който осветява една от поляните. Пилотите се снижават и приближават непознатия апарат. Тогава
НЛО-то изведнъж се отдалечава, а после пак се връща в старата си позиция. И така при всеки опит на българите да го притиснат.
След поредния им опит да се приближат, настъпват аномалии в апаратурата на хеликоптера и пилотите са принудени да се върнат в базата.
През 1981 г. българският пилот Господин Господинов става свидетел на необичайно явление в небето. Тогава той е в гражданската авиация, командир на самолет Ту-154. Лети с чартъри по направление София-Франкфурт-Варна. На 11 500 метра от Земята около езерото Балатон в Унгария екипажът получава съобщение от диспечерската служба на Виена, че по данни на предния самолет се вижда някаква светеща точка в небето. Когато приближават мястото, пилотите виждат как
светещият обект с висока скорост ги приближава, след това рязко завива, изравнява се със самолета и продължава да лети успоредно с него от дясната му страна.
Радиовръзката изчезва внезапно, локаторът спира да работи. Това продължава 7 минути.
Пътниците също виждат НЛО-то. Усеща се как въздухът в кабината на самолета вибрира.
Самото НЛО е с размерите на 5-етажна сграда и според екипажа се намирало на около 400 метра от самолета, като се усеща леко притегляне в негова посока. На 7-мата минута изведнъж странният обект се отдалечава с висока скорост изчезва и всичко се възстановява в рамките на нормалното. Господинов и останалите от екипажа решават да не казват, защото месец преди това има подобен случай с друг екипаж. Той докладва за среща с НЛО и след това на пилотите е забранено да летят. Господинов разказва за станалото, чак след като се пенсионира.