Нова се хвали: Избихме рибата!

От телевизията очакват настоящият сезон да постави абсолютен рекорд по гледаемост сред активната аудитория в България

Новини
13:21 - 10 Май 2023
5422
Нова се хвали: Избихме рибата!

През март NOVA отбеляза рекорден резултат в своята история. Постигнат бе среднодневен аудиторен дял от над 30% сред зрителите в активна възраст (18-49) и сериозна преднина от 8 пункта пред основния ни конкурент.

Това е най-високата месечна стойност, отчетена от пийпълметрична система, откакто е въведена в България, похвали се главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп Стефана Здравкова.

Но през този пролетен сезон имахме и още постижения -

първите епизоди на хитовите формати „Един за друг“, „Като две капки вода“ и „Hell‘s Kitchen“ подобриха рекордите за най-силен старт в историята на NOVA.

Така медията остави конкуренцията си далеч назад, като в някои от дните разликата спрямо втората телевизия в класацията беше над 2 пъти. 

Очакваме, че настоящият сезон също ще постави абсолютен рекорд по гледаемост сред активната аудитория в България.

На 2 април, когато в България се проведоха парламентарните избори, NOVA посвети близо 18 часа от програмата си на това важно събитие. Изключително постижение е, че всички актуални предавания и новинарски емисии на NOVA бяха водещи в този ден, сред зрителите в предпочитаната демографска група 18-59 години, припомня Стефана Здравкова.

Продължаваме да правим мащабни инвестиции в програмата си. Амбицията ни е да предлагаме богато и разнообразно съдържание на българската аудитория.

Приоритетните ни направления са няколко - българско филмово съдържание, ексклузивни спортни събития, локални програми, мащабни световни риалити формати

и не на последно място-висококачествено новинарско и публицистично съдържание, споделя Здравкова в интервю за CEETV.

Тя разкрива и част от плановете на медийната група. „През есента ще можем да представим още няколко нови сериала в различни жанрове и с оригинален сюжет. Освен в ефира на NOVA, отчитаме сериозен зрителски интерес към сериалите и в онлайн платформите NOVA Play и Vbox7.“

„Нова Броудкастинг Груп разполага и с най-големия избор от спортно съдържание. След като излъчихме Световното първенство по футбол в Катар в 4К резолюция, дадохме възможност на нашите фенове да гледат и Висшата лига с перфектно качество на изображението. Продължавайки дългосрочната си стратегия, от март започнахме да излъчваме и състезанията от Формула 1 и в 4K, за първи път в България“, припомня Здравкова. Според нея 

телевизията като цяло  ще запази лидерската си позиция в рекламния микс у нас с ръст от 3 до 5% за 2023 г. и с почти 54-55% дял в медийния микс.

Тенденцията за увеличаване на дела на цифровите медии в общия медиен микс продължава с очакван ръст от 9-10% и смятаме, че през 2024 г. той ще надхвърли 33-34% от разходите на рекламодателите за медиен микс.