Нова трайно победи Би Ти Ви по рейтинг (официални данни и таблици)
Медиата обяви, че има с 26% повече зрители през деня и с 20% в праймтайма от най-големия си конкурент
Нова телевизия отчете значителна преднина пред Би Ти Ви за този тв сезон. Това се казва в прессъобщение на медиата, разпространено днес. То цитира актуалните рейтинги за есенния сезон, които са дело на пийпълметричната система ГАРБ, призната и от трите основни тв канала - Нова, Би Ти Ви и БНТ.
Според действащите пийпълметрични системи в България, зрителите в групата 18-49 г. пред екраните са повишили значително предпочитанията си в полза на NOVA спрямо есенния сезон на 2019 г., обхващащ периода между 6 септември и 19 декември 2019 г.
"През изминалата седмица четири от ключовите продукции на Нова приключиха с висока оценка от аудиторията, затвърждавайки постигнатите през целия сезон категорични резултати. Голяма част от зрителите на възраст 18-49 г. предпочетоха края на десетия сезон на емблематичния медицински сериал „Откраднат живот“ и криминалната драма „Братя“, която в последния епизод постигна над два пъти по-висок дял от Би Ти Ви по същото време. Триумфиращите за втори път в ефира предавания „Игри на волята: България“ и „Маскираният певец“ привличат над една трета от зрителите на възраст 18-49 г. пред екраните. Развръзката в „Маскираният певец“ е и най-гледана за втория сезон на шоуто. И четирите финала постигат стабилна преднина спрямо съдържанието на Би Ти Ви по същото време", се казва в прессъобщението на Нова.
Данните на "ГАРБ Аудиенс Межърмент България" сочат още, че средните резултати на всички ключови праймтайм продукции на Нова за сезона са предпочетени сред аудиторията в активна възраст, спрямо съдържанието на Би Ти Ви по същото време. В класацията на десетте най-рейтингови предавания за сезона попадат общо 9 излъчвани по Нова предавания, като „Кошмари в кухнята“ заема първото място.
"В периода на телевизионния сезон (6 септември – 5 декември 2020 г.) всички емисии на Новините на Нова, сутрешни блокове „Здравей, България“ и „Събуди се“, както и публицистичните предавания „Неделята на NOVA” и „Пресечна точка“ са предпочетени от аудиторията в активна възраст, в сравнение със сходните по жанр предавания на конкурентната медия", гласи още прессъобщението.
От Би Ти Ви до сега не са коментирали преимуществено по-високия рейтинг на конкурента си. Прави впечатление обаче, че тази година медиата не е публикувала нито едно прессъобщение, в което да изтъква високи резултати - нещо, което бе нейна запазена марка години наред. Дори резултатите на "Фермата" тази година са под очакваните, коментират в медийните среди.