Пандемията е променила значително навиците на потребителите

43 на сто споделят, че ще прекарат празниците у дома

Новини
13:34 - 17 Декември 2021
1685
Пандемията е променила значително навиците на потребителите

Потребителско проучване на платформата за онлайн продажби OLX посочва, че пандемията е променила значително навиците на потребителите. 46 на сто от тях споделят, че пазаруват предимно онлайн, а 52 на сто комбинират физическото пазаруване с онлайн покупки, съобщават от OLX.

Празничното пазаруване тази година започна с Черния петък и множеството онлайн оферти. 56 на сто от анкетираните са пазарували предимно модни артикули, за които са похарчили до 100 лв, а близо 31 на сто - черна техника. Бялата техника се нарежда на трето място по търсене с 21 на сто от хората, ползвали платформата.

Висок е процентът на пазарувалите напълно случайно по време на Черния петък - 45 на сто от тях са закупили стоки, които не са били планирани.

Пандемията е оказала влияние не само върху начина на пазаруване на потребителите, а и над начина, по който празнуват. 70 на сто от участниците в проучването споделят, че тази година са закупили подаръци само за най-близките си. 47 на сто заявяват, че са отделили между 50 и 200 лв. за коледни подаръци, като най-предпочитаните такива са модни артикули и спортни стоки.

43 на сто от потребителите споделят, че ще прекарат празниците у дома поради пандемичната обстановка.

Проучването на OLX показва също, че 43 на сто от потребителите са отменили пътуване в чужбина за празниците, а едва 23 на сто планират да пътуват и да се забавляват както преди по време на Коледа и Нова година. Респондентите изтъкват въвеждането на зелен сертификат и новите противоепитемични ограничения като основен мотив за отменените пътувания и прекарването на празниците у дома.

"Поради повишеното търсене на стоки за предстоящите празници съветваме потребителите да се пазят от фишинг атаки. Все по-голям е делът на потребители, които се насочват към онлайн пазаруването като надежден инструмент за празнично пазаруване.

Това обаче прави платформите за онлайн пазаруване апетитни за измамниците.

Необходимо е всеки потребител да подхожда с изострено внимание към достъпните оферти", споделя Камен Янкулов, управител на OLX България.

Въвеждането на зелен сертификат като противоепидемична мярка пренасочва потребителите от моловете към онлайн платформите, което създава благоприятна среда за развитието на онлайн търговията и повишаване на доверието на потребителите в нея, пише още в съобщението.