Pepsi, Nissan, Mastercard изоставят гей парада в Ню Йорк
Корпоративни спонсори обвиняват икономическия климат и политиките на администрацията на Тръмп

Многобройни корпоративни спонсори са намалили финансовите вноски за NYC Pride с 25%, оставяйки събитието със сериозен финансов дефицит само дни преди годишното събитие, съобщава New York Times.
Кевин Килбрайд, говорител на Heritage of Pride, организацията-чадър, която организира NYC Pride и други ЛГБТ събития, заяви, че е получил най-различни обяснения за колебанието от досега надеждни спонсори.
„По-голямата част от това, което чухме, е, че хората действат внимателно от икономическа гледна точка“, каза Килбрайд, но по-късно добави, че „някои хора определено споменаха страха от потенциален ответен удар от администрацията на Тръмп, ако сте голяма корпорация и публично подкрепяте инициативи на DEI“.
Citi, Mastercard, Nissan, PepsiCo и PricewaterhouseCoopers
драстично намалиха спонсорството си
на Heritage of Pride тази година, съобщи Wall Street Journal за първи път миналия месец.
Най-високото платинено ниво на спонсорство струва 175 000 долара. Четирима от петте платинени спонсора от миналата година –
Garnier, Mastercard, Skyy Vodka и Target – са се оттеглили.
Само L'Oreal остава платинен спонсор тази година. Deutsche Bank също увеличи спонсорството си до платинен статус, но загубата на финансиране се отрази на финансите на групата, като в бюджета за тази година има недостиг от 350 000 долара.
Групите все още допринасят, макар и на намалени нива. Target , която претърпя бойкот от десницата заради включването на мърчандайзинг, утвърждаващ ЛГБТ младежите, все още
допринася в същия финансов обем, само че без публичност.
Target не се появява като спонсор на NYC Pride тази година.
Фабрис Ударт, изпълнителен директор на Асоциацията на корпоративните директори на ЛГБТ+ общността, заяви, че компаниите, които твърдят, че не се страхуват от политиките на Тръмп срещу DEI или от културния му отговор заради спонсорирането на събития за Прайд, мамят.
„Много ми е трудно да повярвам, че това е свързано с икономическия контекст“, каза Худард пред „Таймс“. „Едно нещо, което е поразително в разговорите, които водих през последните няколко месеца, е, че много компании казват: „Няма да се ангажирам с нищо, свързано с ЛГБТ, защото не искам да стана мишена.“