Плажът на Созопол си остава частен даже и през зимата

Концесионерът, разкопал ивицата, за да си пази заведенията – рецидивист в издигането на „китайски стени“

Новини
07:14 - 21 Ноември 2020
6908
Плажът на Созопол си остава частен даже и през зимата

Централният плаж в Созопол се оказа частна собственост даже и през зимата. Това е тъжния извод от скандалното решение на концесионера – свързваното с групировката ВИС-2 дружество „Ауто Фактор” ЕООД, да разкопае с багери плажната ивица, за да издигне „китайска стена“ от диги.

След като вчера стотици жители на най-аристократичното морско градче в страната се вдигнаха на бунт и направиха жива верига, за да спрат мащабните изкопни работи, от Министерството на туризма обявиха, че ще санкционират с глоба наглостта на плажния хазяин.

Жителите на Созопол се вдигнаха на протест срещу похищението над плажа им 

В Созопол обаче подозират, че бъдещата финансова санкция отдавна е калкулирана от концесионера, който срещу дребна глоба лишава хиляди жители на градчето от разходки на Централния плаж.

„Това е рецидив, защото и миналата година същия концесионер пак издигна Китайска стена на плажа, за да пази заведеиията си от евентуална приливна вълна. Глобиха го с 6 900 лева. Какво излиза – че

плажът е частна собственост даже и през зимата. За да спи спокойно, че евентуално няма да се наводнят търговските му обекти, самозабравил се баровец лишава жителите на цял град от възможност да се разхождат на плажа“, гневи се Иван Василев от Созопол, който е сред инициаторите на протеста срещу своеволията на наемателя на плажната ивица.

Според местните, от „Ауто Фактор” ЕООД не са се съобразили и с издадена заповед от кмета на Созопол Тихомир Янакиев за спиране на всякакви изкопни действия на плажа.

Важен детайл е, че дружеството „Ауто Фактор” ЕООД е сред големите играчи в бизнеса с концесиите на апетитни плажни ивици. Фирмата стопанисва и втори плаж в Созопол – „Харманите“. А също и още две апетитни плажни ивици по Южното Черноморие – плажът „Поморие – Изток“ и плажът „Несебър Юг“. В Поморие, между другото, също има издигнати диги, възпрепятстващи сводобна разходка по пясъсчната ивица.

Дали не е редно концесионния договор за плажната ивица в Созопол да бъде развален след поредното разораване на ивицата от "стопанина" й?

Иначе за Централния плаж на Созопол свързваната с групировката ВИС-2 фирма „Ауто Фактор” плаща всяка година концесионна такса от 136 434 лв., като подписания през 2018 г. концесионен договор е за срок от 15 години. Според договора, подписан от вече бившия министър на туризма Николина Ангелкова, „Ауто фактор“ ЕООД ще инвестира 381 720 лв. с ДДС за организация на целогодишно санитарно-хигиенно поддържане на морския плаж „Созопол-централен“. Дали и разходите по разораването на пясъка и издигането на диги ще бъдат признати като инвестиция на концесионера?