По нашенски: Паркиране на тротоара, в градинката и пътното платно- до кога?

Актуални новини
11:59 - 11 Юни 2021
4506
По нашенски: Паркиране на тротоара, в градинката и пътното платно- до кога?

Паркирането в София става все повече мисия невъзможна. Докато автомобилите в столицата се множат, никой не успява да намери решение на проблема.

Според наскоро направено проучване между 10 и 20 минути са необходими на шофьорите, за да намерят паркомясто в София. 

Проблемът с паркирането е не само в центъра на София, но и в кварталите. Бумът на строителство и новоизникващите сгради само усложняват нещата.

От гражданската инициатива "Спаси София" отдавна сигнализират, че паркирането е основен проблем на столицата. 

"Море от паркирани коли, между които пешеходците си пробиват път. Така изглежда най-централният площад Св. Неделя и натовареният пешеходен коридор, свързващ пешеходната ул. Витоша и метростанция Сердика. Ние се борим за това и още преди година внесохме доклад, с който колите се премахват и площадът става проходимо и свободно за пешеходците пространство. Трябва да се премахнат по-малко от 20 места, които даже не са част от Синя зона. 10 паркоместа се запазват извън пешеходния коридор, както и обслужването на хотела.
Сегашната картина е недостойна за всеки европейски град и издава нежеланието на управляващите да въведат поне малко ред", пишат във фейсбук страницата си от инициативата.

По думите им същото е положението и по кварталите.

Ул. Св. Преображение в Младост е прекрасен пример за хаоса, завладял софийските улици. Безразборно се паркира по тротоара, велосипедната алея и даже в зелените площи, което прави движението на пешеходците абсолютно невъзможно и опасно. Паркира се в нарушение и по самото пътно платно, на втори ред, както и непосредствено преди и върху пешеходни пътеки. Освен че така се затрудняват автобусите на градския транспорт, това е опасно за многобройните пешеходци, включително и родители с колички и малки деца, които ежедневно преминават оттам.

Улицата е ключова за квартала, тъй като свързва метростанция, Общината и парка на Младост, няколко училища и детски градини, редица спирки и гъстонаселени райони. Затова с мотивирано предложение настояваме да се наложи ред в движението по тази важна за всички участници в движението артерия: Абсолютна забрана за паркиране върху тротоарите, велоалеята и тревните площи. Нужни са физически елементи и строг контрол. Тротоарите НЕ са за коли и оправдания няма!", казват от "Спаси София".

Те са категорични, че са нужни реорганизация на движението и паркирането по пътното платно, така че да се обособят регламентирани и маркирани места за успоредно паркиране от двете страни на улицата.

Квартал "Люлин" не прави изключение.

Улиците, тротоарите, зелените площи, спирките и кръстовищата около Кооперативния пазар са превърнати в паркинги. Така се нарушават редица правила за движението и се създават огромни неудобства и опасности за всички участници в движението. Факт е, че в Люлин няма достатъчно места за паркиране, а подземният паркинг в близост до пазара стои недовършен вече десетки години, но това не дава право да се нарушават елементарни правила, с което градската среда се унищожава и се превръща в хаотична и опасна, категорични са от инициативата.