Пускат тол системата от ноември и без магистрална мрежа

Все още не са ясни тарифите за превозвачите

Новини
11:52 - 16 Май 2019
1919
Пускат тол системата от ноември и без магистрална мрежа

България не е държава, в която има изградена магистрална мрежа, но въпреки това от ноември месец тол системата трябва да заработи. Това е категоричното мнение на министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова на брифинг в Министерския съвет след среща с премиера Бойко Борисов по темата за въвеждането на тол системата.

Средствата от АПИ от винетки са крайно недостатъчни и недостигът им е около 600 милиона - това са сметките на МРРБ.

Тя обаче отказа да коментира какви са възможностите за тарифи в тол системата, които министерството предстои да обсъжда. Припомняме, че превозвачи се обявиха срещу първоначално обявените и предупредиха, че те ще се отразят на всички цени, включително и на цените на хранителните стоки.

На срещата в Министерски съвет обаче всички са се обединили около това, че всички се нуждаем от въвеждане на тол системата, информира news.bg.

Зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков и министърът на финансите Владислав Горанов са обсъдили на срещата с премиера и тестовете на устройствата.

От утре започват разговори с Министерство на регионалното развитие и благоустройството, а от 16 август започват реалните тестове. В рамките на три месеца ще се извършват тестовете, за да се провери реалната картина на трафика. Междувременно ще се работи и за обхват.

Има изготвени нови предложения за тарифи, които ще бъдат предоставени на браншовите организации. Аврамова акцентира и върху това, че ще се обсъжда и обхватът на републиканските мрежи.

От страна на браншовите организации правителството получава положителни оценки. След проследяване на реалния трафик на автомобили до 12 тона, над 12 тона и на автобусни превози ще бъде готов и окончателният вариант на размера на тол таксите. Аврамова подчерта, че ще се предприемат и действия за промяна в нормативната уредба, така че браншът да е конкурентоспособен, а държавата да има достатъчно приходи от тол такси, с които да ремонтира и изгражда пътища.