"Букинг" предвижда маршрути с изкуствен интелект

Според платформата за туризъм скиталците ще изпитат радостта от живота догодина, впускайки се в търсене на своето "второ Аз" по време на почивка

Новини
08:13 - 29 Октомври 2023
2785
"Букинг" предвижда маршрути с изкуствен интелект

Вече си уговаряте почивката за догодина? Имайте едно на ум с кого го правите! Защото този път добрите ви стари спътници може и да ви пренебрегнат.

Наясно сме какви небивалици може да роди главата на един ленив турист по време на почивка. Това няма да се промени и догодина, защото 2024-а се очертава като добра година за всяко развинтено въображение. Или поне така смятат от "Букинг.ком" (Booking.com), когато става дума за основните тенденции в туризма догодина, обобщени от ДПА. Да влезеш в обувките на Уолтър Мити, скитайки по света инкогнито, е привлекателна идея за всеки четвърти бъдещ турист на всеки десети.

"Скиталците ще изпитат радостта от живота догодина, впускайки се в търсене на своето "второ Аз" по време на почивка. Над една трета (37 процента) от тях разкрасяват живота си пред непознатите, с които се сблъскват по пътя", казват от базираната в Нидерландия онлайн туристическа агенция.

Склонността на туристите към измислените житейски истории едва ли ще се стопи бързо като миналогодишен сняг. Вероятността да се покажат пред света с Другото си лице е наполовина, докато кръстосват по маршрут, създаден специално за тях от изкуствен интелект (ИИ). Половината от 28-те хиляди души, до които се е допитал "Букинг.ком", са твърдо решени да се обърнат към ИИ за планиране на своето пътешествие.

"Идеята да бъдат други на път се подхранва от убеждението на хората, че "второто им Аз" по време на почивка е по-добрата версия на тях самите - разкрепостено и приемащо без предразсъдъци новите особености в характера", обясняват от "Букинг.ком", оповестявайки прогнозите си за 2024 година.

Промените не спират до желанието за повече "магия" в истинския свят. Осъзнатата нужда "от живот на широко, при това с увереност" означава, че близо половината от участниците в изследването на "Букинг.ком" са склонни да се охарчат за кола под наем, която не им е по джоба. Желанието "за изпълване с повече живец на персонажа по време на път" и "поемането на контрола над собствения живот като знаменитост" са логично обяснение за склонността към разточителство, казват от онлайн туристическия агент.