"Достъпно за вас" се оказа пълен провал
Големите вериги работят със собствени намаления, а не по държавния спорен механизъм
Кампанията "Достъпно за вас" на Министерството на икономиката не оказва очаквания натиск върху цените на пазара. Търговските вериги, които не са част от инициативата твърдят, че успяват да поддържат собствени промоционални цени и не отчитат отлив на клиенти, съобщава БНР.
Хипермаркетите, които остават извън обхвата на правителствената инициатива, която, припомням, е доброволна, поддържат собствена ценова политика, основана на промоционални оферти, без да губят клиенти.
"Имайки целия асортимент, който е достъпен за потребителите, просто смятам, че е избор на потребителите да решат в коя верига да отидат да пазаруват. Към момента си имаме наша ценова политика, която я следваме, цените са достъпни и ние комуникираме достъпността на целия нашия асортимент", коментира Елиза Грънчарова, директор "Маркетинг" на една от големите търговски вериги.
Според Николай Вълканов от Сдружението за модерна търговия, всяка намеса на пазара не е препоръчителна, но дори търговците да задържат някои продукти на възможно най-ниски цени, това не може да окаже сериозен ценови натиск.
"Начинът, по който е и разписано самата инициатива, по един артикул от стокова група, тоест грубо казано, една марка кисело мляко цялата палитра млека, които са и в различни проценти, не би трябвало да осъществява някакъв толкова съществен ефект върху пазара, заяви той.