"Стад дьо Франс" с ново тревно покритие за Реал и Ливърпул

Финалът в Париж е на 28 май

Спорт
16:06 - 25 Май 2022
2823
"Стад дьо Франс" с ново тревно покритие за Реал и Ливърпул

Ново тревно покритие бе положено на стадион "Стад дьо Франс" преди финала за Шампионската лига между Ливърпул и Реал Мадрид в събота. Самото полагане на тревата е отнело точно 48 часа, като тя е била "отгледана" в близост до Барселона и докарана във френската столица с няколко камиона.

На стадиона бяха разтоварени 500 рула трева, като всяко от тях тежи между 750 и 1000 килограма, и бяха разтоварени благодарение на трактори. Всяко руло испанска трева е дълго 15 метра и е широко 1,20 метра. Тревното покритие е било отглеждано старателно от месец ноември насам в специален парк на север от Барселона.

Старото тревно бе свалено веднага след финала за Купата на Франция, в който Нант победи Ница с 1:0 в началото на месец май.

"Става дума за огромно логистично предизвикателство", заяви директорът на "Стад дьо Франс" Лоик Дюрозел, който разкри, че теренът е бил положен за два дни, вместо за пет.

Интересно е, че естественото тревно покритие бе положено върху синтетичен килим.

"Не трябва да се забравя, че има 5 процента синтетика, но 95 процента е трева", казва британецът Анди Коул, който е един от най-добрите специалисти по затревяване и който е в Париж да се грижи за полагането на терена. Всичко трябва да е готово преди тренировките на двата отбора в петък.

"Реал Мадрид ще иска да играе на трева, която е висока между 20 и 23 милиметра. Колкото е по-ниска тревата, толкова по-бързо ще се движи топката. Но в крайна сметка УЕФА ще реши, като височината на тревата ще е около 24-25 милиметра", прогнозира Беноа Лавале, който е програмен директор на "Стад дьо Франс".

Новата трева ще остане на "Стад дьо Франс" само месец, като освен финала за Шампионската лига, там ще играе и националният отбор на Франция по футбол, както ще се състои и финалът за първенството по ръгби. След това теренът ще бъде навит отново и ще бъде преместен и поставен на стадиона в Льо Ман, където ще остане в продължение на четири или пет години. Цялата операция струва между 300 000 и 500 000 евро.