Спират ли двуетажните автобуси в София?

Превзоните средства са истинска атракция за столичани

Новини
10:03 - 08 Февруари 2025
1564
Спират ли двуетажните автобуси в София?

Политическата група "Спаси София" иска спиране на двуетажните автобуси в София с мотива, че линиите "не оправдават очакванията за пътникопоток".

Общинските съветници Борис Бонев и Андрей Зографски са внесли доклад, с който искат спиране на експресната излетна линия Х43, която свързва София и Банкя в почивни и празнични дни, както и експресът между Централна гара и Летище София. Докладът съдържа мотиви, които експертът в Комисията по транспорт Марио Евстатиев оспорва и критикува остро.

"Докладът е съшит от лъжи и представлява своеобразен епизод от поредицата "Война с автобус". Лъжа е, че за линия Х43 се вземат водачи и коли от линии 42, 47 и 49, тъй като линия Х43 се обслужва от водачи на гараж Малашевци и от двуетажните автобуси на Направление "Двуетажни линии", което също е базирано в Малашевци. Също така, да говориш за намаляване на извънредния труд на водачите в период, в който предлагаш закриване на линия с двама водачи на ден и откриване на две други линии с общо 4-ма водачи на ден е безумно. Също така, спасителите трябва да кажат защо упражняват натиск върху ръководството на автотранспорта да не пуска процедурите за употребявани автобуси докато по линия се движат потенциално опасни превозни средства, чието спиране не просто е закъсняло, а належащо. Много въпроси, на които Бонев и Сие дължат отговори преди изобщо да предлагат закриването на една работеща идея.", посочи Евстатиев.

Експресната излетна линия Х43 с маршрут от пл. Свети Александър Невски до центъра на Банкя бе създадена с цел да се осигури удобна уикенд връзка за посещение на минералната баня в Банкя, както и редицата санаториуми и места за отдих в градчето.

Линията се радва на интерес, както през лятото, така и през зимата, а двуетажните автобуси, с които се обслужва са истинска атракция за малки и големи пътници. С решение на Столичен общински съвет, от 17 февруари предстои и въвеждането на експресна връзка между Централна гара и Летище София, за която от "Спаси София" също искат закриване.