Спряха американските филми на руснаците

US компаниите отмениха премиерите си

Топ
14:46 - 02 Март 2022
2329
Спряха американските филми на руснаците

Ръководителите на холивудски кино компании започнаха да отказват да разпространяват филмите си в Русия. Това съобщава The Hollywood Reporter. Анализаторите подчертават, че решението е пряко свързано със специалната операция в Украйна, чието начало беше обявено на 24 февруари от руския президент Владимир Путин.

Официалната позиция на студиата"

Засега обаче всички големи филмови компании отказват да коментират официално операцията в Украйна, включително Американската асоциация за кино. Преди това представители на западната филмова индустрия признаха, че руският пазар е плодородна почва за проекти от много години.

Уолт Дисни

Едно от първите в списъка на студиата, които спряха филмите си в руските кина, беше Walt Disney Company. Те уточниха, че по-нататъшни решения ще се вземат въз основа на ситуацията. Известно е, че в структурата на медийния конгломерат влизат Marvel, Pixar, Lucasfilm, Maker Studios и др.

Сони

Sony Pictures също спря предстоящите кино премиери в Русия заради ситуацията в Украйна. Това решение ще засегне и новия блокбастър за супергерой от Marvel „Морбиус“ с Джаред Лето в главната роля.

Нетфликс

Услугата за стрийминг на Netflix отказа да излъчва 20 руски федерални канала от първия и втория мултиплекс, въпреки изискването на законодателството на Руската Федерация. „Предвид настоящата ситуация, нямаме планове да добавяме тези канали към нашата платформа“, каза говорител на Netflix. Отбелязва се, че в момента видеоуслугата все още е достъпна за руски потребители.

Уорнър

Warner Bros. отмени пускането на филма "Батман" по кината в Русия ден преди официалната премиера. „В светлината на операцията в Украйна, WarnerMedia спира пускането на своя игрален филм „Батман“ в Русия“, се казва в изявлението. Руската премиера на филма се очакваше на 2 март.

Източници на The Hollywood Reporter подчертават, че кината в Русия са собственост на частни лица, много от медиите и рекламните платформи обаче са държавни.