Срещу всеки лев на ПП/ДБ в кампанията, ГЕРБ дава 2
За десет дни 40 от регистрираните за вота партии са похарчили 830 000 лева за медийна реклама

40 от партиите, регистрирали се за местния вот, са похарчили 830 хил. лв. за медийна реклама в рамките на първите 10 дни от кампанията. Това показва анализ на Института за развитие на публичната среда.
В настоящата кампания Централната избирателна комисия регистрира 58 партии и 9 коалиции.
В анализа са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии - 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции. В първите десет дни от кампанията 40 участници са похарчили общо 830 635 лв. без ДДС.
Най-много средства за реклама са отделили парламентарно представените формации. Първи са партия ГЕРБ с 220 005 лв. без ДДС.
Следва формацията на "Продължаваме Промяната"-"Демократична България" с 93 630 лв. На трето място се нареждат "Възраждане" с 92 703 лв., следвани от БСП с 91 386 лв.
Така разходите за медии на четирите формации представляват 60% от всички средства, вложени до момента за медийна реклама.
Докато кандидатите на ГЕРБ, ПП-ДБ и БСП за България избират разнообразни медийни канали - електронни, печатни и онлайн, за да достигат до избирателите си, то от "Възраждане" са насочили 72% от разходваните досега ресурси за реклама в една частна телевизия.