Срещу всеки лев на ПП/ДБ в кампанията, ГЕРБ дава 2

За десет дни 40 от регистрираните за вота партии са похарчили 830 000 лева за медийна реклама

Новини
17:30 - 11 Октомври 2023
4900
Срещу всеки лев на ПП/ДБ в кампанията, ГЕРБ дава 2

40 от партиите, регистрирали се за местния вот, са похарчили 830 хил. лв. за медийна реклама в рамките на първите 10 дни от кампанията. Това показва анализ на Института за развитие на публичната среда.

В настоящата кампания Централната избирателна комисия регистрира 58 партии и 9 коалиции.

В анализа са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии - 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции. В първите десет дни от кампанията 40 участници са похарчили общо 830 635 лв. без ДДС.

Най-много средства за реклама са отделили парламентарно представените формации. Първи са партия ГЕРБ с 220 005 лв. без ДДС.

Следва формацията на "Продължаваме Промяната"-"Демократична България" с 93 630 лв. На трето място се нареждат "Възраждане" с 92 703 лв., следвани от БСП с 91 386 лв.

Така разходите за медии на четирите формации представляват 60% от всички средства, вложени до момента за медийна реклама.

Докато кандидатите на ГЕРБ, ПП-ДБ и БСП за България избират разнообразни медийни канали - електронни, печатни и онлайн, за да достигат до избирателите си, то от "Възраждане" са насочили 72% от разходваните досега ресурси за реклама в една частна телевизия.