Свалиха реклами от сайта на "Зара" заради… кльощави манекенки
Британски регулатор изиска от испанската марка да не използва повече снимки на модели с "нездравословна слабост"

Британският рекламен регулатор е поискал от испанската верига за бърза мода "Зара" (Zara) да премахне две снимки от своя уебсайт, квалифицирани като "безотговорни", тъй като на тях са изобразени "нездравословно слаби" модели. Това се посочва в решение, публикувано от Франс прес, информира БТА.
Тези снимки, публикувани в карусели (вид публикация в социалните мрежи, която позволява да се споделят няколко изображения или видеоклипа в един пост - бел.ред.), свързани с продуктови описания, "не трябва да се появяват повече във формата, който е предмет на жалбата", пише Органът за рекламен стандарт (Advertising Standard Authority - ASA) в решението си. То изисква от "Зара" да не използва повече снимки на модели с "нездравословна слабост".
Според регулатора на една от снимките, на която е показан модел с овърсайз риза, се създава "фокусна точка: около ключицата, която "явно" се откроява. Позицията на модела "в комбинация с носенето на широка блуза" създава "впечатлението", че ръцете, раменете и гърдите му са "много слаби".
Второто изображение показва модел в къса рокля, с "леко измършавяло" лице, "видимо изпъкнала" ключица и "особено слаби" крака.
"Зара" обяви по време на разследването, че е следвала британските препоръки, като е поискала от въпросните модели "медицинско свидетелство, удостоверяващо доброто им здравословно състояние", преди да ги наеме.
Британският регулатор вече е забранявал от началото на тази година подобни изображения на "Некст" (Next) и "Маркс енд Спенсър" (Marks & Spencer ).