Temu VS. Shein: Сблъсъкът на титаните

Най-популярните нови платформи за шопинг се обвиняват в измами и мафиотски тактики

Новини
17:39 - 15 Декември 2023
6929
Temu VS. Shein: Сблъсъкът на титаните

От пандемията насам онлайн пазаруването не е това, което беше - а същото можем да кажем и за конкуренцията между "изгряващите звезди" в сферата. За две от най-популярните нови платформи за шопинг в западния свят - Shein и Temu, съперничеството вече е открита война, пише CNN.

Китайските платформи ще се изправят една срещу друга в съдебната зала на фона на обвинения в измами и "тактики в стила на мафията". Сблъсъкът може сериозно да промени картата на е-пазаруването.

Кой кой е

Shein е онлайн и офлайн платформа за бърза мода и лайфстайл артикули, която "избухна" по време на локдауните заради COVID-19.

Днес бизнесът ѝ е сравним или по-голям от този на гиганти като H&M и Zara.

Temu е свързана с китайската компания PDD, която притежава изключително успешния местен онлайн търговец Pinduoduo.

И двете платформи предлагат предимно Made in China артикули на изключително конкурентни цени. Shein е в САЩ от 2019 г., докато Temu е от по-скоро - септември 2022 г. Достъпни и популярни са и у нас.

Кой кого обвинява

Temu чрез американската си компания WhaleCo са завели дело срещу Shein в Окръг Колумбия, като в документите по него се заявява, че конкурентите им са

използвали "мафиотски похвати за изнудване" на доставчици.

Твърди се, че те са били затваряни против волята си в офиси на Shein с часове наред.

Освен това е имало опити да се запазят права върху продукти, предлагани от Temu с цел да се спре продажбата им.

Temu и Shein се съдят и в Масачузетс, като сред причините е кампания с инфлуенсъри на Temu, насочена срещу конкурента им.

През март китайското приложение на Pinduoduo беше премахнато от Google Play, след като стана ясно, че използва характерни за злонамерения софтуер похвати, за да събира огромно количество чувствителна информация за потребителите. Макар анализите да показаха, че Temu не събира информация толкова агресивно,

случилото се стана повод за доста сериозна кампания срещу платформата.

Сега Shein се готви за борсов дебют, а Temu планира голяма кампания за "Супербоул" и очевидно ударите под кръста продължават с пълна сила. Няма причина да се очаква, че те ще са само в САЩ. Затова и не е изключено и в Европа да видим опити за ограничаване на определени стоки или за други пречки пред функционирането на конкурентните платформи, пише money.bg.